האם אפשר להתגרש בישראל בלי לשלם כתובה?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

זוגות שבוחרים להתחתן ולחתום על כתובה, לא נותנים את מירב החשיבות למסמך זה ולא חושבים מה יקרה ביום שאחרי ומה המצב יהיה ביחס לכתוב אם יחליטו להתגרש. כל זוג שמחליט לעבור גירושין בישראל חייב לעבור דרך הרבנות, ובמקרה כזה יפתח מסמך הכתובה וייבחנו בו הדברים להם התחייב הזוג הנשוי. במאמר זה תפורט תשובה לשאלה האם ניתן להתגרש בישראל בלי לשלם כתובה. 

כתובה והמשמעויות שלה: במה מדובר?

מי שעובר גירושין בישראל יופתע לדעת שעניין הכתובה נבדק מחדש בעת הליך הגירושין. לא חושבים על זה כאשר חותמים על הכתובה במעמד הנישואין אך העיסוק בכתובה צץ בחזרה כאשר עוברים תהליך של גירושין מכל סיבה שהיא. מדובר במסמך עתיק הכתוב בארמית ובו מפורטות חובותיו של הבעל כלפי אשתו, ומפורט סכום כסף מסוים שאותו מקבלת האישה במקרה של גירושין בין בני הזוג.

האם אפשר לעבור גירושין בישראל ללא תשלום כתובה

שאלה זו מורכבת וכמו שאלות רבות אחרות בעולם המשפטים תלויה בסיבות הגירושין ובצד שיזם את הגירושין האלו. מדובר פעמים רבות בחוקים שנשענים על הלכות חז"ל ולא תמיד ברור כיצד לפרש אותן או באיזו מידה בית המשפט נשען עליהן בהליך של גירושין בישראל. 

עורך דין גירושין וכתובה

כדי להבין מה הכתובה מחייבת במקרה של גירושין והאם יש צורך לשלם או שאפשר לוותר על חלק זה, חשוב להסתייע בעורך דין גירושין שילווה אתכם לאורך הליך הגירושין ויפתור את הדילמות הנוגעות לענייני הכתובה. אין סיבה שתנסו לפרש את ההלכות העתיקות לבדכם, עורך דין גירושין יוכל לסייע בכך ולקבוע האם אפשר לוותר על תשלום או האם על צד מסוים לשלם לצד השני. 

לסיכום

השאלה האם ניתן להתגרש בישראל בלי לשלם כתובה זו שאלה מורכבת והתשובה אליה תלויה בנסיבות. פעמים רבות יהיה צורך לבחון את נוסח הכתובה ואת הדרך בה חתמו עליה כדי להבין מה מחויב לבצע כאשר אתם מחליטים לעבור הליך גירושין בישראל. אין סיבה שתחששו מהליך זה אם תתייעצו עם עורך דין גירושין.

גירושין

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן