האתגרים בהסדרת מעמד לבן זוג זר

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

הסדרת מעמד לבן זוג זר בישראל, הוא תהליך שיכול להימשך הרבה מאד זמן וכולל בתוכו בירוקרטיה מרובה. מדינת ישראל מאפשרת לבצע איחוד משפחות והסדרת מעמד לבן או בת זוג ממדינה זרה בהליך מסודר דרך משרד הפנים. הדרישות משתנות בהתאם לנסיבות ולמאפיינים האישיים של כל מועמד. לכן, חשוב להגיש את הבקשה בצורה המנוסחת היטב ולצרף את כל המסמכים הרלוונטיים לערכאות הנכונות.

מי יכול להגיש בקשה להסדרת מעמד לבן זוג זר?

את ההסדרה ניתן להגיש במצבים אישיים שונים. כדוגמת בת זוג ישראלית המעוניינת להסדיר את מעמדו של בן זוגה שהינו אזרח זר ולהפך. אזרח ישראלי שהוריו בעלי אזרחות זרה, ערבי ישראלי המעוניין להסדיר מעמד עבור בת זוג זרה ועוד מקרים דומים. המדינות הנפוצות בהן נעשות הבקשות להסדרת מעמד בישראל הן אוקרינה, רוסיה, מולדובה, תאילנד, פיליפינים ועוד.

הליך הסדרת מעמד לבן זוג זר.

ההליך נעשה באמצעות הגשת מסמכי סף למשרד הפנים. המסמכים הראשוניים כוללים תעודת לידה, תעודת יושר, מסמכים המעידים על מרכז החיים והקשר בין בני הזוג. התהליך יכול לקחת מספר חודשים ואפילו מספר שנים. ככל שהתהליך נעשה בצורה מקצועית ומסודרת יותר כך הסיכוי לקיצור הזמן גבוה יותר. המלצה היא להיעזר בעורך דין מוסמך שילווה את התהליך ויסייע לגשת אליו בצורה מקצועית.

ערעור על ההחלטה

במקרה בו ההחלטה שהתקבלה על ידי משרד הפנים היא סירוב לבקשה, ניתן לערער עליה. את הערעור מגישים למשרד הפנים או כערר המוגש לפתחו של בית הדין לעררים. חשוב להגיע מוכנים ועל ידי ייצוג הולם של עורך דין מוסמך מהתחום. עורך דין מקצועי לייצוג בהליך של הסדרת מעמד ידע להגיש את הערעור בצורה נכונה ולהגדיל את הסיכויים לשנות את ההחלטה שהתקבלה. הייצוג מתאפשר כאשר מדובר בהסדרת מעמד לבן זוג זר ואיחוד משפחות, במקרים מסויימים. כל בקשה צריכה להיות מגובה במסמכים רלוונטים למקרה ומוגשת באופן הנכון. 

Perfect couple date
Tourists holding boarding tickets and foreign passports

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

תקנות הגנת הפרטיות

לאן שהמבט שלנו פונה, אנחנו מוקפים כיום בנתונים. מהפכת המידע הפכה כל תהליך והיבט בחיינו לדיגיטלי והמידע שלנו, כזה שבעבר היה נשאר לנצח בדלת אמותינו,

קרא עוד »
דילוג לתוכן