מהו חוק הסיעוד ואילו אופציות קיימות בישראל?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

חוק הסיעוד הוא חוק אשר נחקק בשנת 1988, ע"י הביטוח הלאומי בשיתוף עם משרד הרווחה.
על פי חוק זה, אנשים אשר מגיעים לגיל מסוים (גיל פרישה) ונמצאים במצב מסוים (מצב סיעודי) זכאים לקבלת גמלת סיעוד.
מדובר באנשים אשר מתקשים לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות שונות כמו: רחצה, אכילה, הלבשה, שליטה על הסוגרים וקימה מהמיטה באופן עצמאי – ולמעשה, זקוקים לסיוע של אדם נוסף על מנת לבצע פעולות אלו. 
החוק מתחשב גם בקשישים תשושי נפש וגם בכאלו אשר זקוקים להשגחה צמודה מסיבות אחרות.
מטרת החוק היא למעשה לסייע לקשיש לבצע פעילויות יומיומיות, לנהל בצורה תקינה את משק הבית ולהיות פחות תלוי בהשגחה ובטיפול של בני המשפחה. 

מי זכאים לחוק הסיעוד?


בין הזכאים לחוק הסיעוד: תושבי המדינה בגיל פנסיה (אשר נכון לשנת 2022 הוא 67 עבור גברים ו-62 עבור נשים), קשישים אשר מתגוררים בביתם או בדיור מוגן, קשישים אשר אינם מקבלים קצבת נכות, קשישים אשר גובה ההכנסה החודשי שלהם אינו עובר את הסכום בחוק וקשישים אשר זקוקים לסיוע של אחרים בביצוע הפעולות היומיומיות. 

מהם השירותים הניתנים במסגרת חוק הסיעוד?


במסגרת חוק הסיעוד, הקשישים יכולים להיות זכאים למספר שירותים שונים אשר כוללים בין היתר: מטפל סיעודי אשר אמור להגיע לבית המטופל ולהעניק לו סיוע, שירות של מרכז יום לקשיש, לחצן מצוקה ושירותי מוקד, אספקה של מוצרי ספיגה חד פעמיים ובמקרים מסוימים גם שירותי כביסה.
כל קשיש יכול להיות זכאי לשירותים מעט שונים מהאחר – כאשר, מי שקובע אלו שירותים הקשיש יקבל זאת ועדה מקצועית לענייני סיעוד.
חשוב לציין, שקבלת ההטבות איננה נקבעת לצמיתות ובכל תקופת זמן, המוסד לביטוח לאומי בודק את מצבו של אותו קשיש, במטרה לוודא אם הוא עדיין זכאי לקבלת הגמלה ומהו שיעור הגמלה המגיע לו באותו זמן נתון.
שירותי סיעוד יכולים להינתן על ידי ארגונים וחברות שונות המתחמים בתחום זה – כאשר, ההמלצה היא לוודא שמדובר בחברה מקצועית ומנוסה אשר מעסיקה בין היתר גם מטפלים ישראלים סיעודיים. 

Disabled man in assisted living center
Caring Nurse at Retirement Home

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

תקנות הגנת הפרטיות

לאן שהמבט שלנו פונה, אנחנו מוקפים כיום בנתונים. מהפכת המידע הפכה כל תהליך והיבט בחיינו לדיגיטלי והמידע שלנו, כזה שבעבר היה נשאר לנצח בדלת אמותינו,

קרא עוד »
דילוג לתוכן