דרכים אקולוגיות ללכידת חולדות

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

כיום, יותר ויותר חברות הדברה בוחרות לעבור לשיטות הדברה אקולוגיות – וזאת, על מנת להימנע מפגיעה בסביבה.
כידוע, שימוש ברעל לצורך הדברת מזיקים או לכידת חולדות ומכרסמים אחרים, מהווה אולי כאמצעי יעיל אשר יוכל להשיג את  מטרתו בקלות, אך למד זאת, הוא גם עלול לפגוע, הן בבני הבית (ובעיקר בילדים קטנים ובחיות המחמד) והן בסביבה – ובשנים האחרונות, המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה עלתה במידה רבה.
כך יוצא, שאם גילתם שיש לכם חולדה בבית, חשוב כמובן שתפעלו בצורה מהירה על מנת ללכוד אותה – כידוע, נוכחותה של חולדה בתוך הדירה חושפת את הדיירים למפגעים שונים ובין היתר: נשיכות, מחלות והרס של רכוש.
מומלץ להכניס לתמונה לוכד חולדות בתל אביב (או בעיר המגורים שלכם) שהינו מנוסה ומקצועי ובנוסף, כדאי לבדוק גם באלו שיטות הוא עושה שימוש על מנת ללכוד חולדות.

שיטות ללכידת חולדות

כאמור, אחת השיטות באמצעותן ניתן ללכוד חולדות היא על ידי פיזור רעל – אך מדובר בשיטה לא אקולוגית בעליל, אשר עלולה לגרום לנזקים רבים ולכן, היא פחות מומלצת.
מהסיבה הזאת, יש גם שיטות נוספות באמצעותן ניתן לכוד חולדות כמו: פיזור מלכודות ייעודיות ברחבי הבית – ישנן גם מלכודות הומאניות גדלות, המיועדות עבור לכידת חולדות מבלי לפגוע בהן – כאשר, לוכד אשר בוחר להשתמש במלכודות אלו, גם ידאג לקחת עמו את החולדות שהוא לכן ולהרחיק אותן מהבית. 

איך למנוע מהחולדות מלשוב?

ישנן לא מעט דרכים באמצעותן ניתן למנוע מהחולדות מלחזור – מה שימנע את הצורך מללכוד אותן מלכתחילה וגם מלתור אחר פתרונות אקולוגיים. בין אותן הדרכים: הקפדה אל איטום ואחזון של מוצרי מזון שונים, דאגה לאטום חורים ופתחים שונים, לנסות ולהימנע ממקורות מים, איטום וסגירה של פתחים שונים – במידה ועולה חשד על קיום של חולדות באזור המגורים, יש לנסות ולמצוא פתרונות שונים על מנת להרחיק אותן.
כאמור, גם אם הקפדתם על ביצוע כל הפעולות הללו, החולדות עדיין יכולות להגיע ובמקרה כזה, חשוב למהר ולהזמין לוכד חולדות מקצועי ומנוסה, אשר ידאג לטפל בבעיה מהשורש. 

dead rat in a trap

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן