אוכל לחיות – הדברים החשובים באמת

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

אוכל לחיות מחמד

כל מי שבוחר לגדל חיית מחמד בבית, מודע מן הסתם לעובדה שמעבר לחברה ולחוויה שבכל הסיפור, ישנה גם טרחה ברמה כזו או אחרת, וצורך לרכוש ולספק לחיית המחמד את האוכל הדרוש לה, את הציוד הנכון ואת כל מה שהיא בעצם צריכה למען בריאותה ולמען איכות חייה. 

כמו כן, חשוב לשים לב שאנו רוכשים לה בחנות החיות אך ורק את סוג האוכל שבעל החיים שלנו צריך. אם נביא לו משהו לא טוב, הוא עלול לחלות בשל כך. יש לבעלי החיים גם חטיפים שיוכלו ליהנות מהם, אך לא להתבסס עליהם כאוכל עיקרי. התמכרות לחטיפים גם היא לא מומלצת לבעלי חיים ויש לשים לב.

בנוסף, לכל בעל חיים יש את האוכל המיועד לו, מגוון האוכל בחנות החיות מתחלקים לכמה סוגים עיקריים לפי סוג החיה. המגוון הרחב של אוכל לחיות קיים לכלבים מאחר וזוהי חיית המחמד הנפוצה ביותר. סוג אוכל נוסף קיים לחתולים, ולאחר מכן נמצאים עוד סוגי האוכל לבעלי החיים במגוון מעט קטן יותר לחיות פחות נפוצים אך מקסימים, כגון, מכרסמים מכל הסוגים, תוכים ודגים.

דגשים עבור אוכל בחנות חיות

בעת בחירת סוג אוכל בחנות חיות יש לשים לב עבור כל חיה מה מיועד לה ומה פחות. לכלב למשל יש סוגים משתנים בהתאם מגזע לגזע וכן לפי הגיל. יש סוגי מזונות לכלבים בחנות החיות שמותאמים יותר לגזעים מסוימים ולגילאים מסוימים. לא כל אוכל כלשהו לכלב יכול להתאים לחברו. יש כלבים שיצטרכו אוכל עם דגש מסוים לוויטמינים כלשהם שחסרים לו ונמצאים באוכל מאוד ספציפי. 

מהרגע בו אנחנו נחזיק כלב רצוי לוודא עם וטרינר את סוג האוכל שמתאים לו ולהיות במעקב אחר התזונה שלו, ולהחליף במידת הצורך את סוג החברה של האוכל או הסוג עצמו (כמו מאוכל לגורים לאוכל לכלבים בוגרים יותר). כמו כן, לא מומלץ לערבב בין סוגי מזון ויש להפריד בין סוגי מזונות שונים שנביא לו.

במקרה שמדובר בחתולים רצוי להדגיש כי גם כאן ישנם מגוון סוגי אוכל וחברות רבות שמייצרות אוכל לחתולים. מומלץ מאוד להיות במעקב לגבי סוג האוכל שהחתול צורך עם וטרינר מדי פעם, ולא להחליף לו בלי בקרה את סוג האוכל שנקבע. יש לשים לב כי גם לחתול יש חטיפים ורצוי להיזהר שלא להתפתות להביא יותר מדי או להרגיל את החתול לכך. 

עבור מכרסמים, תוכים או דגים יש אוכל יותר ספציפי לכל אחד מהם. המגוון שלהם יותר קטן אך הם פחות "בררנים" כמו כלבים וחתולים לסוג האוכל שלהם, וניתן למצוא בכל חנות חיות את האוכל שיתאים להם. 

אילו דברים חשובים לפני שנקנה אוכל בחנות חיות?

כשאנחנו באים לקנות אוכל בחנות חיות יש לוודא מספר דברים. ראשית, עלינו לבדוק כי כל מוצרי האוכל בחנות החיות מיובאים עם רישיון והם מפוקחים על ידי השירות הווטרינרי. אנחנו כמובן לא נרצה לקנות אוכל לחיית המחמד שלנו שמסתבר שהוא לא בריא או מסוכן ובכך נסכן את בריאות החיה.

 לאחר מכן, נראה כי האוכל שאנחנו קונים כולל את כל הרכיבים התזונתיים שחיית המחמד שלנו צריכה, זאת בשל הגרסאות המרובות של אותו אוכל לבעל חיים מסוים ונברר זאת מול בעל חנות החיות. בנוסף, במקרה ונרצה לקנות חטיפים רצוי לבדוק לגבי אילו שכוללים כמות גדולה של רכיבים בריאים. אולי חלקנו נופתע לשמוע, אבל היום יש לכך ביקוש רב וזה נהיה נפוץ בשוק.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

בית ספר לאילוף כלבים

יש לכם תקשורת מיוחדת עם הכלב? מתעניינים בכלבנות טיפולית או אילוף כלבים? מדובר בהחלטה חשובה שתלווה אתכם לאורך החיים האישיים עם הכלב ולאורך הקריירה (במידה

קרא עוד »
דילוג לתוכן