בדיקות ראייה – למה כדאי לעשות?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

סוג הראייה שלכם 6/6? התברכתם. אמנם, בדיקות ראייה חשובות ויש להקפיד לבצע אותן מדי כמה זמן. מדובר בבדיקה שככל הנראה הכרתם עוד מתקופת ילדותכם, וככל הנראה תלווה אתכם עד לשלהי הגיל השלישי. כמובן, מדובר בבדיקה שגרתית שאין חשש ממנה, אך יחד עם זאת בדיקת ראייה אף עשויה להיות מצילת חיים.

מהי התדירות לפיה מומלץ לבצע בדיקות ראייה?

מדובר בבדיקה שככל הנראה הכרתם עוד מיום היוולדכם, ובה ההיתקלות בגיל הילדות הינה מספר פעמים. בגילאים הצעירים, בדיקות ראייה מתקיימות בצורה מבוקרת ותדירה משום שראייתם של הילדים מתעצבת ומשתנה בקצב. גילוי מוקדם של מחלות או פגמים ניתנים לטיפול בשלבים המוקדמים של בדיקות ראייה בקרב הילדים.

הדעה הרווחת ממליצה לבצע בדיקות בגיל חצי שנה, גיל 3 וגיל 6.

לאחר מכן, מומלץ לבצע בדיקות אחת לשנה עד להגעה לגיל 18, כאשר בגיל זה ניתנות הנחיות לפעם הבאה בהתאם להמלצת רופא העיניים / האופטומיטריסט, או לחילופין, כאשר הנכם מרגישים לקות / ירידה באיכות הראייה שלכם.

כאשר מגיעים לגילאי 20-39, ההמלצה היא ביצוע בדיקות ראייה של פעמיים בעשור.

כאשר מגיעים לגילאי 40-64 מומלץ לבצע בדיקת עיניים מקיפה, מלאה, ובהתאם אליה יקבע הרופא את התדירות המומלצת לביקור, בהתאם לתוצאות בדיקת הראייה שנערכה בגיל 40.

הגעתם לגיל 65? ההמלצה היא ביצוע בדיקת ראייה מקיפה פעם בשנה, או לחילופין, במינימום אחת לכל שנתיים.

בדיקות ראייה – למה כדאי לעשות?

על ידי הקפדה וביצוע של בדיקות ראייה כנדרש, יכולים הרופאים אף להציל חיים ולעלות על מחלות עיניים קשות שניתן לעצור על ידי אבחנה מוקדמת, כמו למשל קטרקט, גלאוקומה ועוד, אותן נתן לזהות בעת ביצוע של בדיקת ראייה שגרתית. 

את הבדיקות ניתן לבצע במגוון חנויות משקפיים ובדיקות ראייה המציעות שירות זה ברחבי הארץ, כמו למשל חנות משקפיים באשקלון או אפילו באילת, ירושלים, חיפה ועוד. 

אילו סימפטומים ניתן לזהות על ידי בדיקת ראייה שגרתית?

בין הסימפטומים שניתן לזהות –

  • צריבה
  • קושי בפוקוס
  • שינוי צבע הקשתית ועוד

מהן התופעות / מחלות שניתן לזהות בעקבות בדיקת ראייה שגרתית?

חשוב להקפיד בביצוע בדיקות ראייה. שכן, הן עשויות למנוע / לעצור בזמן / לעלות על מחלות ו/או בעיות שאינן בהכרח קשורות לראייה שלנו, כמו למשל MS (טרשת נפוצה), סוכרת, כולסטרול, לחץ דם גבוה ועוד.

במילים אחרות, העיניים הן המראה לנפש והן עשויות להעיד ולהציג מידע רב לגבי גוף האדם. אי לכך ובהתאם לזאת, חשוב להקפיד ולהגיע בתדירות המתבקשת / הנדרשת ולא לזלזל בתהליך בין אם ראייתכם 6/6 ובין אם הנכם מרגישים שאין צורך בבדיקה. 

מי מוסמך לבדוק בבדיקת ראייה?

בהתאם לחוק במדינת ישראל, רק אופטומיטריסט ו/או רופא עיניים שהם בעלי רישיון מתאים ורלוונטי ממשרד הבריאות, יכולים ומוסמכים לבצע בדיקות ראייה. כאשר מדובר בילדים (עד גיל 5-6) רק רופא עיניים מומחה לילדים רשאי ומוסמך לבצע עבורם את הבדיקה. החל מגיל 6, יכולים ילדים לבצע בדיקת ראייה אצל רופא עיניים (שאינו בהכרח מומחה ילדים) ואצל אופטומיטריסט. 

את בדיקות הראייה ניתן לבצע בכל חנות משקפיים ו/או בכל מרפאת עיניים פרטית / ציבורית בין היתר החל מצפון הארץ ועד לדרום, כאשר ההיצע של רשתות, סניפים, קליניקות, מרפאות ובתי עסק רחבים במיוחד. כך למשל, ניתן למצוא אופטיקה באשקלון, חנות משקפיים במודיעין, רופא פרטי בגליל העליון ועוד.

האם הריון משפיע על העיניים?

שינויים רבים חלים בגוף האישה בעת היותה בהריון, ביניהם גם שינויים בעיניים בעקבות שינויי לחץ דם בין היתר, כאשר שינויים אלו עשויים לגרום ליובש בעיניים או טשטוש לדוגמה. מומלץ להתייעץ עם הגורם הרלוונטי להמשך תהליך וטיפול בעיניים בשל כך.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מוצרי טיפוח טבעיים

מוצרי טיפוח טבעיים

הביקוש למוצרים נקיים, ירוקים וברי קיימא הולך ותופס תאוצה, וגם תעשיית היופי והבריאות לא נשארת אדישה לכך. עם המודעות ההולכת וגדלה לתופעות הלוואי הפוטנציאליות של

קרא עוד »

אבנים בכיס מרה

על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-10% מהאנשים בעולם סובלים מאבני מרה. בישראל, כ-200,000 אנשים מאובחנים מדי שנה עם אבני מרה. שכיחות אבני מרה גבוהה יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן