מהם תסמינים שיכולים להעיד על ADHD?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

לפני הכל אנחנו רוצים שלא תלחצו הרי שהיום יותר ויותר אנשים מדברים בפתיחות על הפרעות הקשב והריכוז (ADHD) אשר הם סובלים מהן. בעבר הלא מאוד רחוק אנשים ובעיקר ילדים היו נוטים להתבייש כיוון שהדבר היה מקוטלג כבעיה של ילדים שלא מצליחים בלימודים ונוטים להיות יותר פעילים ובכך מושכים תשומת לב. לשמחתנו היום אנחנו יודעים שלא כך הדבר והמבוגרים המוכשרים, החכמים והיצירתיים ביותר הם אנשים שכל החיים סבלו מהפרעות קשב וריכוז (ADHD). אם הבחנתם בהתנהגויות או דיברתם עם ילדכם ואתם חושבים שאולי הוא סובל מהן, אל תחכו ותיגשו לאבחון אנחנו בטוחים ששם תמצאו את דרכי ההתמודדות ותגלו את  החוזקות שבכם ובילדכם.

תסמינים התנהגותיים המצביעים על הפרעות קשב וריכוז (ADHD)

כשמן כן הן – הפרעות קשב וריכוז (ADHD) מתבטאות לרוב בקושי להקשיב או להתרכז בדבר אחד בין אם לאורך זמן או בין אם לזמן ממוקד. הדבר יכול לצוף בבית הספר או אפילו בזמן שיחה. בנוסף ילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD) חווים קשיים בארגון, גם כשמדובר בארגון פיזי לדוגמה, סידור החדר או הכנת ילקוט ליום למחרת וגם כשמדובר בארגון מחשבתי לדוגמה, ילד שמרבה לאחר, לא מספיק להעתיק מהלוח, או להכין את כל שיעורי בזמן הגיוני, מאבד דברים. 

תסמינים נפשיים המצביעים על הפרעות קשב וריכוז (ADHD)

ילדים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD) נוטים להיות רגישים יותר לגירויים. יתכן שתשבו בכיתה ובדלת יעבור חתול ואתם לא תבחינו בו. ילד או מבוגר עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD) לא רק שיבחין בחתול, אלא גם יבחין בצבע שלו ואולי בעובדה שהוא יחסית גור וגם צולע, משם הוא כבר יחשוב על לקחת אותו אחרי השיעור לוטרינר, אחר כך הוא נזכר שאחותו אמרה שיש לה חברה שרוצה לאמץ חתול. לצערנו כשמבחינים בכל כך הרבה חתולים לעיתים פוגשים נמר (כלומר אחד לכמה גירויים – התגלה כגירוי מסוכן) כיוון שאנשים עם הפרעות קשב וריכוז (ADHD) רגישים מאוד לגירויים מהסביבה, יש להם סיכוי גבוה יותר מאחרים לפתח הפרעת חרדה. לכל אלה יש טיפולים ופתרונות ואינכם צריכים להשאר עם זה לבד.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מוצרי טיפוח טבעיים

מוצרי טיפוח טבעיים

הביקוש למוצרים נקיים, ירוקים וברי קיימא הולך ותופס תאוצה, וגם תעשיית היופי והבריאות לא נשארת אדישה לכך. עם המודעות ההולכת וגדלה לתופעות הלוואי הפוטנציאליות של

קרא עוד »

אבנים בכיס מרה

על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-10% מהאנשים בעולם סובלים מאבני מרה. בישראל, כ-200,000 אנשים מאובחנים מדי שנה עם אבני מרה. שכיחות אבני מרה גבוהה יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן