האם כדאי להתפטר כדי לחפש עבודה חדשה?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

המחשבה על חיפוש אחר הזדמנות תעסוקה חדשה, תוך שמירה על תחומי האחריות בתפקיד הנוכחי שלכם, יכולה להיות מרתיעה. למעשה, אתם עשויים להרהר באפשרות לעזוב את העבודה שלכם כדי להתמקד לחלוטין בחיפוש. 

למרות שאסטרטגיה זו של חיפוש עבודה יכולה לעבוד בחלק מהמקרים, זו לא תמיד דרך הפעולה הטובה ביותר. חיוני לשקול את התועלת מול הסיכונים וההשלכות של החלטה זו.

העבודה הנוכחית היא רשת ביטחון

ראשית, עליכם לשקול את רשת הביטחון הפיננסית. עבודה, לא משנה כמה לא מספקת, מציעה הכנסה קבועה והטבות אפשריות כמו ביטוח בריאות. עזיבת מקום עבודה מבלי עבודה אחרת בקנה עלולה ליצור עומס כלכלי. החסכונות שלכם עלולים להיעלם במהירות, במיוחד במצבים בלתי צפויים כמו חיפוש עבודה ארוך מהצפוי או מקרה חירום.

יתרה מכך, חוסר הכנסה קבועה במהלך תהליך חיפוש העבודה עלול ליצור לחץ, להשפיע על הביצועים שלכם בראיונות ולהעיב על שיקול הדעת שלכם בעת הערכת הצעות עבודה פוטנציאליות.

מה מעסיקים פוטנציאליים יחשבו?

האופן בו מעסיקים פוטנציאליים תופסים את מצב התעסוקה שלכם יכול להשפיע באופן משמעותי על חיפוש העבודה. כשאתם מועסקים, לעתים קרובות אתם נתפסים כנחשקים יותר. תפיסה זו נובעת מהאמונה שאם אתם מועסקים כרגע, כנראה שאתם עושים משהו נכון. זה גם מבטל חששות פוטנציאליים לגבי הסיבה שעזבתם את העבודה האחרונה שלך.

עם זאת, עצם זה שתהיו מובטלים לא אומר שלא תמצאו עבודה. הכל טמון בצורה בה תציגו את המצב. אם תבחרו להתפטר לפני מציאת עבודה חדשה, ודאו שאתם מסוגלים להסביר את ההחלטה שלכם בצורה חיובית וכנה למעסיקים פוטנציאליים.

ההשפעה על מסלול הקריירה שלכם

שקלו את ההשלכות על מסלול הקריירה שלכם. כאשר אתם מתפטרים ללא עבודה חדשה שממתינה, עלולה להיווצר תקופת אבטלה ארוכה בקורות החיים שלכם. בעוד תקופות קצרות אינן בעייתיות בדרך כלל, פערים ארוכים יותר יכולים להיות קשים יותר להסבר ועלולים להיתפס לרעה על ידי מעסיקים פוטנציאליים.

יתרה מכך, בחיפזון שלכם למצוא עבודה חדשה, אתם עלולים בסופו של דבר לקבל הצעה שאינה עולה בקנה אחד עם יעדי הקריירה שלכם, מה שעלול להחזיר אתכם לאחור בהתקדמות הקריירה.

איזון עבודה-חיים ובריאות אישית

מצד שני, אם אתם מרגישים מותשים, התפטרות לפני מציאת עבודה חדשה עשויה לתת לכם את המנוחה והמרחב הנפשי הנדרשים כדי להתחדש ולהגדיר בבירור מה אתם רוצים מהתפקיד הבא שלכם.

זה קריטי לתת עדיפות לבריאות הנפשית והפיזית שלכם. אם הישארות בעבודה הנוכחית שלכם גורמת למצוקה משמעותית, התפטרות עשויה להיות ההחלטה הטובה ביותר. במקרה זה, שקלו לפנות לייעוץ מקצועי של מאמן קריירה, או לחלופין איש מקצוע בתחום בריאות הנפש.

גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שמתפטרים

אם אתם נוטים להחליט להתפטר, הנה כמה גורמים שכדאי לשקול:

  • יציבות פיננסית – האם יש לכם מספיק חסכונות כדי לקיים את אורח החיים הנוכחי שלכם לתקופה ממושכת?
  • תנאי שוק העבודה – האם התעשייה שלכם מגייסת עובדים? כמה זמן בדרך כלל לוקח לקבל עבודה בתחום שלכם?
  • ביטוח בריאות – האם אתם מסתמכים על העבודה שלכם עבור ביטוח בריאות, והאם יש לכם תוכנית גיבוי?
  • מטרות קריירה – האם ברור לכם מה הדבר הבא שאתם רוצים לעשות, והאם יש לכם אסטרטגיה להשגת היעד?

זה הזמן לקחת החלטה מושכלת

ההחלטה אם להתפטר לפני מציאת עבודה חדשה היא בחירה אישית מאוד, ותלויה במידה רבה בנסיבות האישיות של כל אחד ואחת. אמנם הישארות בתפקידך הנוכחי עשויה להציע יציבות פיננסית ותחושת ביטחון, אבל הפסקה יכולה לספק את הזמן והמרחב הנפשי למצוא עבודה טובה יותר, שתואמת את יעדי הקריירה שלכם.

חשוב לקחת בחשבון את כל הגורמים. על ידי שקלול היבטים אלה ואולי פנייה לייעוץ מקצועי, אתם יכולים לקבל החלטה מושכלת, התומכת בצורה הטובה ביותר בהתקדמות הקריירה וברווחה האישית שלכם.

האם כדאי להתפטר כדי לחפש עבודה חדשה?

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

השקעה בזהב

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב,

קרא עוד »
דילוג לתוכן