השקעה בזהב

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מתיקי ההשקעות שלהם. בניגוד לסחורות תנודתיות הקיימות בשוק, הזהב נתפס כעוגן בתיקי ההשקעות, יש לו ערך אמיתי גם כאשר השוק מזדעזע וכן הוא מהווה אלטרנטיבה ראויה להשקעה. רוצים לדעת? בואו ללמוד על קצה המזלג על השקעות זהב.

הזהב במלוא זהבו – למה אנחנו זקוקים לו?

הזהב הוא בעל ערך גבוה, בעל מספר שימושים בחיי היומיום וחומר גלם חשוב בתעשיות שונות. מעבר להיותו מגלם תפקיד בעולמות האלקטרוניקה והכימיה, הוא גם מהווה חומר גלם בסיסי בענף התכשיטנות ונכס פיננסי שניתן לסחור בו  – בדרך ווירטואלית לשם מסחר ופיזית לשם החזקה ושמירה. אם נדון בו במונחי העולם הפיננסי, הוא משמש בעיקר כמקום מפלט בעתות משברים כלכליים. 

איך משקיעים בזהב? המדריך המלא

ישנן מספר דרכים להשקיע בזהב:

  1. רכישת חוזים עתידיים על זהב 

השקעה בדרך זו מצריכה מהמשקיעים להתמצא במסחר, באפשרויות זמינות ובחוזרים עתידיים, ולכן היא נחשבת פחות נפוצה בקרב "האדם הפשוט". יחד עם זאת, היא מהווה אפשרות נהדרת עבור מי שרוצה להשקיע בקטן ולא לסכן סכומים גבוהים. 

  1. רכישת מניות של חברות בענף הזהב

ישנה רשימה גדולה של חברות בתחום הזהב, אולם גם כאן כדי להשקיע בחברה הנכונה זה דורש ידע והבנה אודות כל אחת ואחת מהן, תוך הבנת סיכונים וסיכויים. בדרך זו אין השקעה ישירה בזהב, ולכן לא בהכרח תהיה עלייה במחיר המניה כאשר עולה מחיר הזהב.

  1. תעודות סל וקרנות נאמנות

תעודת סל נמצאת במעקב אחר מחיר הזהב, ולכן המשקיע יכול לקבל תשואה ששווה בערכה לתשואת מחיר הזהב. ובאשר לקרנות נאמנות – פעם פעלו מספר קרנות להשקעה בזהב, ואילו כיום נותרה אחת שמשקיעה בניירות ערך ובמכשירים. 

  1. השקעה ישירה בזהב

הדרך הקלאסית, הלא מתוחכמת והפשוטה כלשונה – רכישת מטילי זהב ומטבעות זהב. אמנם זו לא הדרך הכי נוחה שיש כיום, שכן יש לבטח את ההשקעה, אולם היא נותנת וודאות וביטחון משום שזה קיים אצלכם ביד, בייחוד בתקופה תנודתית כמו זו המאופיינת בחוסר ודאות גדול.  

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן