איך להסתיר אקנה (Acne) באמצעות איפור? כל מה שאת צריכה לדעת.

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

הרבה מאיתנו חוו בחייהן לפחות חווית אקנה אחת : פצע גדול שיצא בדיוק ביום צילומי המחזור, פצעון שיצא בדיוק ביום של אירוע מרגש , חצ’קון שצץ על האף יום לפני ראיון עבודה חשוב ועוד… אקנה הוא עניין נפוץ בסביבתנו אך למזלנו יש דרך לתקן ולהסתיר את אותם פצעונים כואים ומציקים שצצים בדיוק בזמן הלא נכון. הפתרון הוא איפור.

בחיי היום יום נשים רבות נוהגות להתאפר בשלל סוגי האיפור : קונסילר, מסקרה, פודרה, מייק אפ, סומק, ג’ל ריסים, ג’ל גבות, עיפרון עיניים ועוד… 

אז מהם סוגי האיפור שמתאימים להסתרת האקנה? אז מהם אותם פצעי אקנה ? ואיך מסתירים את אותם הפצעים? 

פצעי אקנה – פעם אחת ולתמיד נבין מהם אותם פצעים מציקים :

מחלת פצעי האקנה מוכרת גם בשמה הגבוהה יותר אקנה וולגריס. אקנה היא מלה המשתייכת לסוגי מחלות העור. פצעי האקנה נוצרים בעקבות פעילות חיידקית המתבצעת בבלוטות החלב, אילו הן בלוטות הפרשה שנמצאות לנו על העור. 

הפעילות החיידקית יכולה להתבצע כאשר אותן בלוטות חלב נסתמות בעקבות עודף של תאי עור מתים והן עודף של שומן באיזור. אותם חומרים מספקים מזון ואנרגייה לחיידקים ומאפשרים להם להתרבות וליצור פצעונים שמאפיינים את מחלת האקנה.

טיפים להסתרת פצעי האקנה – כל מה שחשוב לדעת בעניין הסתרת מחלת האקנה

קיימים סוגי איפור ספציפיים אשר עוזרים להסתיר אקנה, אומנם מסקרה, תכשירים לריסים ולגבות, סומק, פודרה ועיפרון עיניים לא בהכרח קשורים לעניין…

מברשות איפור וספוגיות נקיות – על מנת לא להחמיר את מצב האקנה חשוב  מאוד לשמור על הגיינת העור. במידה ומברשת האיפור והספוגית ייצברו לכלוך ולא ינוקו מפעם לפעם בהן אתן מתאפרות ייצטברו עליהן גם חיידקים שונים שעלולים להחמיר את מצב האקנה שלכן.

קרם לחות מותאם – לכל אחת יש עור שונה ולכן חשוב מאוד להתאים את סוג קרם הלחות לעור הפנים. קרם לחות שמידת החומציות שלו או מידת הלחות שלו אינה מתאימה לעור הפנים שלך עלול לגרום לנזק חמור יותר באקנה. 

לאחר שתמצאי קרם פנים שמותאם לעור הפנים האיש שלך, תמרחי את קרם הפנים על מנת ליצור משטח חלק יותר למייקאפ ולקונסילר ובכך הם יימתזגו עם עורך בצורה טובה ובריאה יותר.

לא עוד קונסילר – לנשים שחולות במחלת האקנה יש נטייה להיות בעלות עור שמן. עור שמן משמעותו עור שאינו מותאם לקונסילר. מומלץ לכסות את פצעי האקנה בשכבת מייקאפ נטול שומן והוסיף שכבה עבה יותר בזהירות באמצעות טפיחות על איזורים עם יותר פצעים. 

בכל אופן מומלץ לא לשים שכבת מייקאפ עבה במיוחד ובכך לאפשר את אוורור העור.

איפור לא מזיק!

זכרו, כל עוד אתן משתמשות במידה ובטכניקה הנכונה, אין פסול בשימוש איפור מסוגים שונים להסתרת אקנה. רכשו לעצמכן מסקרה, פודרה, סומק, ג’ל ריסים, ג’ל גבות, עיפרון עיניים ועוד… בכדי להתייפות אפילו עוד !

רוצים ללמוד עוד? >> RATA

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מוצרי טיפוח טבעיים

מוצרי טיפוח טבעיים

הביקוש למוצרים נקיים, ירוקים וברי קיימא הולך ותופס תאוצה, וגם תעשיית היופי והבריאות לא נשארת אדישה לכך. עם המודעות ההולכת וגדלה לתופעות הלוואי הפוטנציאליות של

קרא עוד »

אבנים בכיס מרה

על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-10% מהאנשים בעולם סובלים מאבני מרה. בישראל, כ-200,000 אנשים מאובחנים מדי שנה עם אבני מרה. שכיחות אבני מרה גבוהה יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן