איך בוחרים סרום ויטמין C?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

סרום ויטמין C הפך למרכיב עיקרי במשטרי טיפוח העור ברחבי העולם, בזכות תכונות נוגדות החמצון החזקות של החומר המרכזי בו, יכולתו לייצר קולגן ולהפחית את סימני ההזדקנות. 

השאלה שעולה היא, איך יודעים לבחור סרום ויטמין C איכותי? עם שפע של מותגים זמינים בשוק, איך מנווטים בים האפשרויות הזה? הנה מידע וטיפים שיעזרו לכם לעשות בחירה טובה ובריאה.

מהם היתרונות של ויטמין C?

לפני שתתחילו בחיפוש אחר סרום ויטמין C האידיאלי, חשוב להבין מה מרכיב הקסם הזה יכול לעשות לעור שלכם. ויטמין C, הידוע גם בשם חומצה אסקורבית, ידוע בתכונותיו נוגדות החמצון העוצמתיות, הנלחמות ברדיקלים חופשיים הפוגעים בעור ונוצרים על ידי גורמים סביבתיים כמו קרני UV וזיהום.

ויטמין C, במגע ישיר עם העור, גם מגביר את ייצור הקולגן, וכך מעניק לעור שלכם מראה צעיר על ידי הפחתת קמטים וקמטוטים. בנוסף, הוא מסייע בהפחתת היפרפיגמנטציה ובהבהרת העור, מה שהופך אותו למעצמת טיפוח כוללת.

מהו סוג העור שלכם?

לפני רכישת סרום ויטמין C, עליכם לקחת בחשבון את סוג העור שלכם. אם יש לכם עור רגיש, כדאי להתחיל עם ריכוז נמוך יותר, בסביבות 5%-10% כדי למנוע גירוי בעור. אם העור שלכם גמיש יותר, תוכלו לבחור בסרום עם ריכוז גבוה יותר, עד 20% או יותר.

כמו כן, שימו לב לניסוח. לעור שמן, סרום קל משקל על בסיס מים יהיה אידיאלי, בעוד שבעלי עור יבש עשויים להפיק תועלת מסרום על בסיס קרם, הכולל גם מרכיבי לחות.

כמה ויטמין C יש בסרום?

גם אם העור שלכם לא רגיש, בתור התחלה, רצוי להשתמש בסרום עם ריכוז נמוך יותר של ויטמין C, בדרך כלל בסביבות 10%. ככל שהעור שלכם מתרגל למוצר, אתם יכולים להעלות בהדרגה את הריכוז.

זכרו שיותר ויטמין C זה לא תמיד טוב יותר. ריכוזים גבוהים (20% ומעלה) עלולים לגרום לגירוי. כמו כן, מחקרים מצביעים על כך שריכוזים מעל 20% אינם מספקים יתרונות משמעותיים יותר לעור.

מהי רמת ה-pH?

רמת ה-pH של הסרום היא גם מכרעת. באופן אידיאלי, ה-pH צריך להיות מתחת ל-3.5 לספיגה מרבית בעור. אם ה-pH גבוה מדי, הסרום לא יחדור לעור ביעילות. עם זאת, pH נמוך יכול גם להגביר את הסיכוי לגירוי בעור, במיוחד באלה עם עור רגיש.

מה כתוב על האריזה?

ויטמין C הוא חומר לא יציב, שיכול להתפרק במהירות כאשר הוא נחשף לאור ולאוויר. חשוב לבחור בסרום ויטמין C המגיע בבקבוקים בגוון כהה או אטום כדי למנוע חשיפה לאור. כמו כן, בחרו בסרום עם אריזת ואקום או אריזה הכוללת משאבה במקום צנצנות או בקבוקי טפטפת.

מהם המרכיבים הנוספים בסרום?

ויטמין C עובד נפלא בשילוב עם נוגדי חמצון אחרים כמו ויטמין E וחומצה פרולית. שלישיית נוגדי חמצון זו משפרת את היעילות של ויטמין C ובמקביל גם מגבירה את יציבות הסרום. חומצה היאלורונית, המציעה לחות אינטנסיבית, היא עוד תוספת מצוינת בסרום של ויטמין C.

מה לגבי המחיר?

מחיר גבוה יותר לא תמיד שקול למוצר איכותי יותר. ישנן אפשרויות סבירות שהן יעילות בדיוק כמו המקבילות היוקרתיות שלהן. אל תתנו למחיר להיות הגורם הקובע היחיד. במקום זאת, שקלו את כל הגורמים המוזכרים במדריך זה.

אל תשכחו לבצע מריחת מבחן

לא משנה כמה סרום נבדק היטב לפני שהוא יוצא לשוק, העור שלכם עשוי להגיב אחרת משל אחרים. בצעו תמיד בדיקה מקדימה כאשר אתם מוסיפים סרום חדש לשגרת הטיפוח שלכם. מרחו כמות קטנה על הזרוע הפנימית והמתינו 24 שעות כדי לראות אם מתרחשת אדמומיות, גירוד או נפיחות.

vitamin c

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מוצרי טיפוח טבעיים

מוצרי טיפוח טבעיים

הביקוש למוצרים נקיים, ירוקים וברי קיימא הולך ותופס תאוצה, וגם תעשיית היופי והבריאות לא נשארת אדישה לכך. עם המודעות ההולכת וגדלה לתופעות הלוואי הפוטנציאליות של

קרא עוד »

אבנים בכיס מרה

על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-10% מהאנשים בעולם סובלים מאבני מרה. בישראל, כ-200,000 אנשים מאובחנים מדי שנה עם אבני מרה. שכיחות אבני מרה גבוהה יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן