שוקל להקים עסק? אלו הם היתרונות והחסרונות של עצמאי בישראל

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

קבלת ההחלטה האם להיות עצמאי היא בחירה אישית מאוד. במאמר הבא נפרט את היתרונות והחסרונות של הקמת עסק עצמאי בארץ, על מנת לעזור לך לקבל את ההחלטה. 

היתרונות של להיות עצמאי

חופש לבחור את הלקוחות שלך

לעצמאים יש את היכולת הייחודית לבחור את הלקוחות איתם הם עובדים. יש להם גם את היכולת לעבוד עם לקוחות רבים או רק עם כמה לקוחות נבחרים. בתור עצמאי תוכל לשווק את עצמך וכך להגיע ללקוחות שאתה מעוניין בהם. 

שליטה על עומס העבודה

יתרון נוסף של להיות פרילנסר הוא היכולת לבחור את עומס העבודה שלך. אתה יכול לעבוד כמה שאתה רוצה ולבחור פרויקטים שיהיו משמעותיים עבורך. זה מאפשר לך להתמקד בעבודה שאתה אוהב ללא הפרעות שקיימות במשרה מלאה כמו פגישות קבועות, פוליטיקה משרדית, הסחות דעת וכו’. 

גמישות

עם שליטה כזו על בחירת הלקוחות ועומס העבודה, לעצמאים יש את הגמישות שרוב האנשים חולמים עליה. אם אתה רוצה לעבוד במשרה מלאה רוב השנה אך במשרה חלקית במהלך הקיץ, יש לך את הגמישות והשליטה לקבל את ההחלטה הזו.

החסרונות של להיות עצמאי

מיסים

המדינה מקבלת חלק מההכנסה שלך בין אם אתה עצמאי או שכיר. לעצמאים, לעומת זאת, מוטלת האחריות לשלם מיסים לעצמאים ולסדר את ענייני המיסים של עצמם. עם זאת, לעצמאים יש גם ניכויי מס שעובדים אינם זכאים להם. מיסים יכולים להיות חסרון של עבודה כעצמאי, לכן הקפד לשקול היטב את תקנות וחוקי המס כאשר אתה קובע את תעריפי העבודה שלך. 

חוסר בהטבות

בעוד שעובד שכיר זכאי (לרוב) להטבות, פרילנסרים מקבלים לעתים נדירות הטבות. מכיוון שעצמאים הם עצמאיים, הם בדרך כלל אחראים על מציאת המימון עבור עצמם.

עבודה קבועה

מציאת עבודה קבועה היא חיסרון גדול של להיות עצמאי. פרויקטים יכולים להתחיל ואז להיגמר. לקוחות עשויים לסיים את החוזה איתך מוקדם. ייתכן שתסיים פרויקט ותתקשה למצוא עבודה נוספת. האתגר הגדול ביותר שמדווח לעיתים קרובות על ידי עובדים פרילנסרים הוא למצוא לקוחות.

לעוד כתבות שתאהבו >> amazing.org.il

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

השקעה בזהב

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב,

קרא עוד »
דילוג לתוכן