רוצים לבשל כמו שף בבית שלכם?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

אוהבים גורמה ורוצים לדעת לבשל כמו במסעות הטובות ביותר? הטיפים הבאים ייקחו אתכם צעד קדימה, שתוכלו לבשל כמו שף בבית שלכם. 

קודם כל סדר

שפים צריכים סביבת עבודה מסודרת, מאורגנת. הם צריכים לדעת בדיוק איפה נמצא כל דבר. יש מקום עבור סכיני שף, יש מקום עבור קערת ערבול, יש מקום למיקסר. חומרי הגלם צריכים להיות מסודרים במקום. מפה אפשר להמשיך. 

חומרי גלם משובחים, בלי פשרות 

כדי באמת לבשל כמו שף בבית שלכם, צריכים בהישג יד חומרי גלם משובחים. חומרי גלם מסוג מובחר אפשר להשיג בשווקים וכן בחנויות נבחרות. ישנם ספקים שאף עושים משלוחים לא רק למסעדות שף אלא גם ללקוחות פרטיים. 

אבזרו את המטבח כמו שצריך 

שף מתחיל שמצויד בכלים הנכונים, יצליח לחולל נפלאות. שף מנוסה עם ציוד סוג ב', יצליח למעשה הרבה פחות. אז אם אין לכם סכין שף, זה הזמן לקנות אחד. אם אין לכם כלי בישול או ציוד אפיה איכותיים, כדאי לחתור לשם. 

תרגלו את חוש הטעם 

שף חייב לדעת לבשל מעולה, ונוכל להסביר איך תגיעו לזה. אבל לפני כן, כדי לבשל כמו שף תרגלו את חוש הטעם שלכם. בכל ביס של מנה עיקרית או תוספת, הרגישו את מכלול הטעמים על הלשון. נסו להבין איזה תיבול אתם מרגישים, האם זה מלוח מדי, חמוץ, מתוק. שאלו את עצמכם האם שילוב הטעמים נכון. חך מנוסה הוא ללא ספק בסיס טוב למלאכת הבישול האיכותי. 

יודעים לבשל? המשיכו לתרגל 

אנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם יודעים לבשל. אולי לא הכל, אולי לא ברמה הכי גבוהה, אבל בסיס יש לכם. אם לא, אפשר להצטרף לסדנאות בישול למתחילים. אם יש לכם בסיס, המשיכו לתרגיל. תיעזרו בדברים הבאים: 

  1. ספרי בישול נהדרים – בסגנון שאתם רוצים. 
  2. בלוגים אוכל של מיטב הבשלנים – המון טיפים ומידע תמצאו אונליין. 
  3. ערוצים מקוונים – שבהם שפים מסבירים הכל בהקפדה. 
  4. סדנאות נישה בתחומים שונים – למשל אפיית לחמים משודגת, סדנאות בישול בשר, סדנאות קינוחים וכדומה.
Young beautiful girl
Little boy in chef uniform cooking at home

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

הקונדיטוריות השוות בישראל

בישראל יש מגוון רחב של מאפים ועוגות פופולריים בקונדיטוריות, כאשר כל אזור ועיר יכולים להיות ייחודיים בטעמים ובסגנונות שלהם. אבל מה הצפונים אוהבים לאכול? מה

קרא עוד »
דילוג לתוכן