פתרונות חימום מתקדמים

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

פעם הצבנו תנור חימום ליד הרגליים או מקסימום רדיאטור שחימם אותנו (בקושי) בימים הקרים. כיום יש פתרונות חימום מתקדמים, וחימום  תת רצפתי הוא אחד מהם –  אופציה מצוינת לכל מי שמחפש פתרון חימום מתקדם. זוהי בחירה פופולארית עבור אלה המעוניינים להתקין מערכת הנסתרת ברובה מהעין, ואשר יכולה לצמצם את עלויות החשמל. במאמר זה נפרט את הסיבות לשקול בחיוב פתרון מסוג זה, על פני פתרונות פחות יעילים.

פתרון חימום מתקדם

פתרונות חימום מתקדמים הפכו פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, זאת בעקבות הצורך של בעלי בתים ועסקים בחימום יעיל וחסכוני. אחת האופציות היא מערכת חימום תת רצפתי. לשיטה זאת יתרונות רבים, שנמנה מיד, אך בנוסף אליהם נציין כי התקנת מערכת זאת יכולה גם לשדרג את ערך הדירה. מדובר בסוג של מערכת חימום המותקנת מתחת לרצפה של חדר או בניין. התקנה זאת מתבצעת במסגרת בניית הנכס או במהלך שיפוץ כללי, שכן היא תת רצפתית. 

ישנם שני סוגים עיקריים של מערכות חימום: 

מערכת חימום תת רצפתי מבוססת מים

חימום עם מים מתאפשר באמצעות מערכת צינורות, דרכם עוברים מים המחוממים באמצעות משאבת חום וכך מחממים את הרצפה. זוהי צנרת תלת שכבתית, המאפשרת זרימה חופשית של מים ומופעלת באמצעות משאבת חום חסכונית. החום מצינורות אלה עולה כלפי מעלה ומחמם את החלל שמעל. סוג זה של חימום נחשב ליעיל ביותר מכיוון שהוא משתמש במשטח הרצפה כמוליך חום, ומפזר את החום באופן שווה בכל החדר. החיסרון המרכזי של אופציה זאת הוא העלות הגבוהה של התקנת המערכת.

חימום באמצעות חשמל

שיטה זו נחשבת לזולה ביותר להתקנה, תפעולה נחשב לפשוט והיא נסתרת מהעין. כמו כן, חימום חשמלי אינו מצריך תחזוקה רבה, והוא גם אינו מייבש את האוויר כפי שמזגן עלול לעשות. חסרונה של מערכת זאת בא לידי ביטוי בצריכה הגבוהה של חשמל, לכן משתמשים בה, לרוב, בחללים קטנים יחסית.

יתרון עיצובי ופרקטי כאחד

לשיטת חימום זאת יש גם יתרון עיצובי בולט. בניגוד לרדיאטורים מסורתיים או מערכות חימום מבוססות אוויר, חימום תת רצפתי אינו תופס שטח קיר או רצפה. רובו נסתר מהעין, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת עבור חדרים קטנים, או עבור מי שרוצים להסתיר מבחינה אסתטית את מערכת החימום של הבית.

כמו כן, בניגוד למערכות חימום מסורתיות המזרימות אוויר חם לחדר, חימום תת רצפתי מחמם את החפצים והמשטחים בחדר ויוצר חום אחיד. שיטה זאת תועיל במיוחד לאנשים עם אלרגיות או בעיות נשימה, שכן אין זרימה של אבק ואלרגנים אחרים כמו במערכות חימום אחרות.

פתרון חסכוני

שיטת חימום זו יכולה גם לחסוך בחשמל, בחלק מהמקרים, ולכן מתאימה למי שמעוניין להימנע מחשבונות חשמל גבוהים. מכיוון שהחום מתפזר באופן שווה בכל החדר, יש פחות צורך להעלות את טמפרטורת החימום. פירוש הדבר הוא שמערכות אלה צורכות פחות חשמל בהשוואה למערכות חימום אחרות.

יתרון נדל"ני

בנוסף לכל היתרונות שציינו, אפשר להוסיף כי שיטת חימום תת רצפתית היא פתרון חימום מתקדם שעשוי לשדרג את ערך הדירה, במקרה ומציעים אותה למכירה. הסיבות המרכזיות הן: שילוב המערכת בעת בניית הנכס והתקנת מערכת נסתרת ברובה. שילוב בעת בניית הנכס פירושו כי לא מדובר בתוספת כמו מזגן, אלא בחלק אינטגרלי של הנכס.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

עיצוב הבית

סודות עיצוב הבית: טיפים וטריקים לעיצוב פנים מנצח

עיצוב הבית משפיע רבות על איכות החיים של יושביו. סביבה ביתית מעוצבת היטב, פונקציונלית ואסתטית תורמת לאווירה נעימה, לתחושת הנוחות ואף למצב הרוח. עיצוב פנים מוצלח משלב בין סגנון, טעם אישי ופונקציונליות תוך התאמה לאופי הדיירים וצרכיהם. במאמר זה נסקור את העקרונות והטיפים לעיצוב מוצלח של החללים השונים בבית, תוך שימת דגש על הפרטים והאביזרים הקטנים שיוצרים ביחד חווית מגורים איכותית.

קרא עוד »
דילוג לתוכן