פרסום עסקים בגוגל

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

הפרסום של העולם הישן, הכולל שימוש בפליירים, עיתונות, רדיו, וכו', הוא תמיד טוב ותמיד מומלץ. עם זאת, הוא מאוד "מפוזר" בהקשר של מי האנשים אשר נחשפים לפרסום שלך. לצורך העניין, אם תשלשל פלייר לכל תיבת דואר בעיר, זה אומר שתפוצת הפרסום תגיע ל-100% מעיר מגוריך, אבל עניין החשיפה תלוי במי גם ירצה להסתכל על הפלייר ולא מייד לזרוק אותו לפח. סביר להניח שמבין כל האנשים שהפלאייר יגיע לידם, חלק נכבד הוא גם קהל יעד רלוונטי לשירותים שאתה נותן, אבל עצם ההתעלמות שלהם מתוכן המודעה – כבר מוריד אותם מיחס ההמרה העתידי.

מידת המעורבות של הפרסום עם קהל היעד שלך

מכל אותם אנשים שכן ירצו להתעניין בפלאייר, ז"א – אלו שממש יבדקו מה התוכן שלו – סביר שיהיה יחס לא מבוטל של אנשים שהם בכלל לא קהל היעד שלך והשירות שלך לא נחוץ עבורם. אותם אנשים ישלחו את הפלייר לפח על אף המעורבות הטובה שלהם עם תוכן הפרסום. מצד שני – יש גם יחס כלשהו שם אנשים שהם כן רלוונטים, והם גם יצרו מעורבות עם תוכן הפלאייר. השאלה הנשאלת כעת היא כמה הם, ומה הם הולכים לעשות עם הפרסום שלך?

איך אפשר למדוד את תוצאות השיווק שלך?

אלו הן בדיוק השאלות החשובות בפרסום! כמה אנשים נחשפו מתוך סך קהל היעד הרלוונטי לעסק שלך, כמה מהם יצרו מעורבות עם התוכן השיווקי, וכמה מהם גם יגיבו בהתאם ויצרו איתך קשר. לכל השאלות האלו אין כלל תשובה כל עוד שיטת הפרסום שלך מבוססת על העולם הישן… אין שום יכולת למדוד את הדברים האלו בפליירים, עיתונות, רדיו ואפילו לא בטלוויזיה. מה גם, שהחשיפה שלך יכולה להיות נפלאה בערוצים האלו, אבל זה כולל גם אנשים שהם כלל לא רלוונטים אלייך, ולכן אפשר לקרוא לזה בזבוז כסף.

פרסום בגוגל – תן לקהל שלך לחפש אותך

יש גם אופציה אחרת. אפשר לתת לקהל היעד שלך לחפש אותך! זה אפשרי אם תבצע פרסום בגוגל שמבוסס על אסטרטגיית שיווק בשם Pull שאומרת שאתה למעשה פסיבי לאורך כל הפרסום שלך, וקהל היעד הוא זה שאקטיבי, וחותר ליצור איתך קשר. שיטת הפרסום הזו למעשה יוצרת "לידים חמים" שכן הם מגיעים אלייך מוכווני מטרה, עם צורך אמיתי בשירות שלך ובכלל, המאמץ ליצור קשר מגיע מהצד שלהם.

מה צריך כדי להתחיל לפרסום בגוגל?

לא צריך הרבה… בסה"כ צריך אתר אינטרנט, תוכן איכותי שמניע לפעולה וכמובן את היכולת לספק את השירות שאתם מציעים. במידה ואין אתר אינטרנט, לא תוכלו לפרסם בגוגל ולכן תצטרכו לפנות לחברה העוסקת בבניית אתרים כדי שיפתחו עבורך אתר בהתאמה לצרכים שלך. לאחר שיהיה אתר מוכן, תוכל לבחור לבצע פרסום אורגני בגוגל, או פרסום ממומן בגוגל. שילוב בין השניים הוא המומלץ ביותר! קידום אורגני מכוון להופעת האתר שלך בתוצאות הטבעיות של גוגל, ופרסום ממומן מכוון להופעת האתר שלך בראש תוצאות החיפוש שהן ממומנות (רשום עליהן מודעה). הפרסום האורגני הוא איטי מאוד, אבל בסופו של דבר מאוד משתלם כיוון ולא תצטרך לשלם כסף על הפרסום. לעומת זאת, פרסום ממומן הוא בעל תוצאות מיידיות (הופעה מיידית בגוגל) אך זה כמובן מצריך תקציב שיווק כדי לשלם לגוגל על השירות.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן