פרילנסר מצליח ורוצה להתפתח? אלו הדברים שאתה צריך לדעת על העסקת עובד שכיר תחתיך

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

ככל שהעסק הקטן שלך גדל, סביר שתזדקק לעזרה. בין אם זה מישהו עם מיומנות שאין לך ובין אם מישהו יעזור עם כל העבודה שכבר אין לך זמן לה.

אבל שכירת העובד הראשון שלך היא צעד גדול, וזה לא תמיד הנכון עבור עסקים קטנים. אם אתה מנסה להחליט בין להעסיק מישהו במשרה מלאה או לקבל עזרה מפרילנסר, להלן היתרונות והחסרונות של העסקת עובדים לעסק שלך.

מה היתרונות של העסקת עובד לעסק שלך?

1. נאמנות העובדים

עובדים שכירים עשויים להרגיש תחושת נאמנות יותר גדולה לעסק שלך מאשר פרילנסרים. נתת בהם אמון בכך ששכרת אותם והענקת להם את היתרונות של עבודה במשרה מלאה.

לכן, סביר יותר שהם ידבקו בעסק ויתמכו בך ככל שהחברה תגדל. שלא כמו פרילנסרים שיכולים לסיים את החוזה שלהם בכל עת, לעובדים לא יהיה כל כך קל לעזוב – ובתקווה שהם לא ירצו לעזוב!

2. תזרים מזומנים טוב יותר

העסקת עובד יכולה לעזור גם בתזרים המזומנים של העסק שלך. למרות ששכירת אדם נוסף עשויה להיראות כהוצאה גדולה, לפחות אתה יודע בדיוק כמה תשלם למישהו, ומתי תשלם לו. המשמעות היא שתוכל לתכנן את החשבונות שלך טוב יותר ולהוציא כסף כשהזמנים קלים יותר, כך שתדע תמיד שתוכל לכסות את המשכורת של העובד. 

מה החסרונות של העסקת עובד?

1. עליך לספק הטבות לעובד

למרות שהשכר לעובד עשוי להיראות בתחילה נמוך יותר ממה שאתה משלם לפרילנסר, אל תשכח מכל התוספות. לעובדים תצטרך לשלם מס ולהפריש לפנסיה, וכנראה תצטרך לספק הטבות אחרות כמו ביטוח בריאות. יהיה עליך גם לכסות דברים כמו דמי מחלה וימי חופש. 

2. עליך לוודא שאתה בוחר את האדם הנכון

אמנם הרעיון של העסקת עובד הוא נהדר, אך לא תמיד כל כך קל למצוא את האדם הנכון בפועל. לא רק שאתה צריך למצוא את האדם בעל הכישורים המתאימים לתפקיד, אלא שאתה גם צריך למצוא מישהו שיתאים לך ולעסק. לפעמים זה יכול לקחת חודשים, כאשר הרבה ראיונות יגזלו את זמנך היקר.

לעדו כתבות >> whoop.co.il

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

השקעה בזהב

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב,

קרא עוד »
דילוג לתוכן