פנלים פולימרים – כל מה שרציתם לדעת

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

פנלים הם למעשה פריטי חיפוי אשר מיועדים לצרכי עבודות גמר לאחר התקנה של חיפויים על גבי משטחי ריצוף ממגוון רחב של סוגים שונים ומגוונים, לרבות משטחי שיש, פרקט וכיוצא בכך. המטרה העיקרית העומדת מאחורי הפנלים היא למעשה לספק אלמנט עיצובי נוסף לחלל הבית מצד אחד, ומצד שני לשמור על נקודות החיבור הישירות הנמצאות בין משטחי הריצוף לבין הקירות. בעידן הנוכחי בו אנו חיים כיום תוכלו לפגוש במגוון רחב של פנלים פולימרים המיוצרים מחומרי גלם שונים כדוגמת נירוסטה, PVC, חומרים פולימריים, עץ ואלומיניום.

זאת בעוד כי פנלים פולימרים הם למעשה הגדרה לכלל סוגי הפנלים אשר מיוצרים מחומרי גלם פולימריים איכותיים, חומרי גלם אשר מבטיחים עמידות איתנה מפני מים, מפני שריטות וכן גם מפני פגיעות רהיטים. ניתן לומר ללא כל עוררין כי הפולימר הוא למעשה סוג מסוים של פלסטיק יצוק, חומר אשר נחשב לאחד מחומרי הגלם העמידים ביותר ולכן, השימוש בפנלים אלו מבטיח למשתמש עמידות לאורך פרק זמן ארוך וממושך במיוחד. יחד עם זאת, ניתן לציין כי כיום תוכלו ליהנות ממגוון רחב וגדל של פנלים פולימרים נבדלים אחד מהשני תחת מספר מאפיינים שונים כדוגמת גובה, גוון, צבע, טקסטורה וכיוצא בכך.

שימוש בפנלים פולימרים

שורת היתרונות הרחבה המתלווה אל הפנלים פולימרים כאמצעי חיפוי עמידים וחזקים במיוחד, הופכים אותם לאחד מסוגי הפנלים הנפוצים והמבוקשים ביותר בקרב הצרכנים השונים, בעת בה השימוש בפנלים נחשב להמלצה המרכזית ביותר של מעצבי פנים ואדריכלים כאחד, זאת במיוחד במקרים בהם אתם מעוניינים בחיפוי משטחי ריצוף בעזרת משטחי פרקט או לחילופין בעזרת שטיח מקיר לקיר. יחד עם האמור, חשוב לציין כי שימוש בפנלים פולימרים הוא שימוש המיועד עבור כלל סוגי המשטחים השונים כאחד. קרנזים או לחילופין פנלים פולימרים משווקים בעידן הנוכחי בו אנו חיים בגבהים שונים, החל מ-3 סנטימטרים ועד לגובה מקסימלי של 25 סנטימטרים, בעת בה בחירה הגובה המתאים של הפנל חייבת להתבצע בהתאם לגובה הקיר עליו הוא נמצא וכמובן – בהתאם לקו העיצובי המנחה את כלל סביבת המגורים שלכם. זאת בעוד כי ניתן לומר בצורה חד משמעית כי הגובה האידיאלי בקרב פנלי בכלל והפנלים הפולימרים בפרט יבוא לידי ביטוי בפנל בגובה של שישה סנטימטרים לערך.

מה חשוב לדעת על תחזוקת פנלים פולימריים?

בראש ובראשונה, חשוב לציין כי תחזוקה שוטפת של פנלים פולימרים היא תחזוקה אשר נחשבת לפשוטה ויחסית נוחה ביחס לתחזוקה המתלוות אל רכישה של פאנלים שונים העשויים מחומרי גלם שונים ומגוונים. כמו כן, יש לומר כי תחזוקת החומר מתאפשרת בעזרת פעולות הניקוי והתחזוקה השוטפת המתרחשת בסביבת המגורים וכן, מדובר על תחזוקה אשר לא מחייבת אתכם לבצע פעולות ניקוי מיוחדים למעט מקרים ספציפיים בהם תתחילו להבחין בכתמי לכלוך עיקשים על גבי הפנלים. ברוב המוחלט של המקרים, יהיה ניתן להסיר את כלל הכתמים או לחילופין סימני הלכלוך השונים המופיעים על גבי הפנל בעזרת שימוש במגבון לח או במטלית לחה. זאת במיוחד לאור העובדה כי פנלים אלו עמידים בפני מים וכן, מיותר לציין כי תוכלו לרחוץ את הפנלים פולימרים בעזרת סמרטוט רצפה בו אתם מבצעים שימוש על מנת לשטוף את רצפת הבית שלכם. במקרים בהם אתם פוגשים בקילופי צבע על גבי הפנלים, ההמלצה המרכזית תהיה לבצע צביעה מחדש בעזרת צבע המכיל בתוכו חומר מקשר.

פנלים פולימריים
פנלים פולימריים

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

עיצוב הבית

סודות עיצוב הבית: טיפים וטריקים לעיצוב פנים מנצח

עיצוב הבית משפיע רבות על איכות החיים של יושביו. סביבה ביתית מעוצבת היטב, פונקציונלית ואסתטית תורמת לאווירה נעימה, לתחושת הנוחות ואף למצב הרוח. עיצוב פנים מוצלח משלב בין סגנון, טעם אישי ופונקציונליות תוך התאמה לאופי הדיירים וצרכיהם. במאמר זה נסקור את העקרונות והטיפים לעיצוב מוצלח של החללים השונים בבית, תוך שימת דגש על הפרטים והאביזרים הקטנים שיוצרים ביחד חווית מגורים איכותית.

קרא עוד »
דילוג לתוכן