עוברים לבית חדש? אלו הסירים שאתם חייבים במטבח שלכם

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

בין אם מדובר במעבר לבית הראשון שלנו בבעלות פרטית, או לדירה השכורה הבאה, אין ספק שיש משהו מרגש מאוד במעבר לבית החדש. על הדרך, זוהי הזדמנות נהדרת להתחיל למיין את כל החפצים שאספנו לאורך השנים ולבחון היכן הגיע הזמן להתחדש. אם גם אצלך המטבח הוא טבור החיים של הבית ומרכז ליצירה ולמפגשים, כדאי לדעת שכיום יותר מתמיד, זמין לך ציוד איכותי ומשתלם שיכול לשדרג משמעותית את אורח החיים. כדי לסייע לך בצעד הראשון, אלו כמה סירים שמהווים כיום מוצר חובה במטבח פעיל.

קלחות

כדי לצמצם רוטב קטן, להכין מנה אישית רק לעצמך כמו דייסת קוואקר או מנת אורז רק להיום, או כדי לעבוד עם שוקולד, למשל, מדובר בכלי האידיאלי. קלחת היא בדיוק האמצעי שסוגר את הפינה לכל המשימות הקטנות הללו שרוצים לתקתק בנוחות. במקום להעמיד סירים גדולים, שרטבים עדינים יתייבשו בהם, או שפשוט לא יתאימו להכנת המנה, ניתן לעבוד במהירות ובקלות עם הקלחת הקטנה. אחרי השימוש, ניתן פשוט לתת לה שטיפה מהירה ולזרוק ישר למדיח – עד כדי כך פשוט.

סירים גבוהים

בכל מטבח צריך להיות לפחות סיר גבוה אחד שיכסה עבורנו את כל המשימות ה"כבדות" במטבח. עכשיו, כשהחורף מגיע לשיאו, זה הזמן האידיאלי לדאוג שיהיו לך סירים למרקים גדולים שיספיקו לכל המשפחה לכמה ימים. ישנן משימות רבות שניתן לכסות עם הסיר הזה, מבישול פסטה בנוחות ועד להכנת ציר או רטבים בכמות גדולה. 

מומלץ ללכת על סירים בקוטר 26 ס"מ לפחות ובנפח 8 ליטר. עם זאת, הממדים הם רק היבט אחד. כדאי לוודא שלמשימות כאלו יעמוד לרשותנו סיר עם תחתית עבה שאפשר פיזור חום מתון ואחיד ותמנע שריפה של הרכיבים שישקעו לתחתית. 

סוטאז'

זהו ללא ספק אחד מהכלים החשובים ביותר למטבח הישראלי. בין אם עבורך אין שבת בבוקר בלי שקשוקה גדולה, או ארוחה חגיגית בלי ממולאים, הסיר הנמוך והרחב הזה הוא כלי אידיאלי לכל מנה שדורשת שטח פנים רחב. במקום להתפשר על מחבת עמוקה בעלת שטח מצומצם, או סירים שיגרום לממולאים לטייל במהלך הבישול, זה הזמן להשקיע בכלי שיכסה את כל הצרכים שלך.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

עיצוב הבית

סודות עיצוב הבית: טיפים וטריקים לעיצוב פנים מנצח

עיצוב הבית משפיע רבות על איכות החיים של יושביו. סביבה ביתית מעוצבת היטב, פונקציונלית ואסתטית תורמת לאווירה נעימה, לתחושת הנוחות ואף למצב הרוח. עיצוב פנים מוצלח משלב בין סגנון, טעם אישי ופונקציונליות תוך התאמה לאופי הדיירים וצרכיהם. במאמר זה נסקור את העקרונות והטיפים לעיצוב מוצלח של החללים השונים בבית, תוך שימת דגש על הפרטים והאביזרים הקטנים שיוצרים ביחד חווית מגורים איכותית.

קרא עוד »
דילוג לתוכן