מתגעגע לסגרים ורוצה לעבוד מהבית? לא בטוח שכדאי לך!

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

 

עבודה מהבית היא סוג של סידור שיכול להתאים מאוד לאנשים מסוימים, אך פחות לאחרים. מי שמתלבט לגבי סיכויי החזרה לעבודה מרחוק, כדאי שיסתכל להלן על היתרונות והחסרונות המשמעותיים של שיטה זו. עבודה מהבית הופכת נפוצה יותר בכלל העולם על בסיס יומיומי. עם הטכנולוגיה המתקדמת של היום, קיימות הזדמנויות רבות לאנשי מקצוע לעבוד מרחוק. אז איך זה לעבוד מהבית? בעולם המערבי, אנשים רבים חזרו לעבודתם לאחר שלקחו קצת חופש כדי להטעין מצברים ורבים נוספים מחפשים לעשות שינוי ולהתרחק מהמשרד.

יתרון: גמישות רבה יותר בהגעה לפגישות וסידורים

אחד הדברים הקשים ביותר בהתחייבות לפעילות מהמשרד מ- 9 עד 5 הוא שהיא מונעת ממך להתמודד עם כמעט כל דבר אחר שעולה בחייך, בין אם זה להגיע לתור לרופא שיניים או לאסוף את ילדך החולה מבית הספר. כאשר אתה עובד מהבית, בעוד שאתה עדיין צריך לעמוד בזמנים שלך ולהיות זמין כאשר אתה אומר שתהיה, בדרך כלל יש לך זמן רב יותר להגיע לפגישות או סידורים מבלי לסכן את העבודה שלך. 

לכן כל כך חשוב לפנות זמן לעצמך. אני לא מדבר על יום ספא מלא; אני מדבר על לקחת את הזמן לעשות משהו שמתאים רק לך, בין אם זה לצאת לטיול מסביב לבלוק, לקרוא ספר או לבלות קצת זמן איכות עם הילדים שלך. אני יודעת את זה כי עשיתי את זה בשביל עצמי במשך השנים. כאמא עסוקה, לא תמיד יש לך זמן לעצמך ואני כל כך אסירת תודה שהצלחתי לפצות את הזמן לטפל בעצמי.

 

 

חסרון: אין הפרדה פיזית בין העבודה לשעות הפנאי.

אנשים רבים שעובדים מהבית מתלוננים על כך שלרוב הם מוצאים את עצמם עובדים מסביב לשעון, כיוון שלעבודה שלהם אין זמן התחלה או סיום מוגדר; קווים אלה יכולים לעתים להיות מטושטשים. כתוצאה מכך, הם מרגישים לפעמים שהם תמיד בעבודה, מה שמקשה על המעבר למצב של רוגע שלאחר העבודה שעובדים משרדיים לוקחים כמובן מאליו.

אבל אפשר לשמור על מבנה כלשהו לתוך היום שלך, גם אם אתה עובד בבית. להלן מספר טיפים שיעזרו לך לבנות את היום שלך ולוודא שאתה לא נשרף.

  1.  תכנן את לוח הזמנים כמה שיותר. השתמש בו גם בבית עבור העבודה שלך. אתב תהיה יותר פרודוקטיבי כי אתה עושה את זה כשאתה רגוע. אם יש לך לוח זמנים קבוע של עבודה, נסה לעמוד בו ככל האפשר.
  2. החלט באיזו שעה ביום תעבוד הכי טוב. זה יכול להיות מוקדם בבוקר או מאוחר בערב. הזמן הטוב ביותר לעבודה משתנה מאדם לאדם. יש אנשים שעושים את מיטב עבודתם בבוקר, בעוד שאחרים מעדיפים את הערב. התנסו בזמנים שונים ומצאו מה מתאים לכם ביותר.
  3. התחל את היום שלך בשעה מסוימת ודבק בה. אל תתחיל לעבוד עד שסיימת את שגרת הבוקר שלך. קום שעה מוקדם מהרגיל ועשה משהו שיעיר את המוח שלך במשך היום. אולי אתה צריך להתאמן, לקרוא כמה מאמרי חדשות או לעשות מדיטציה. אם אתה מרגיש עייף יותר אחרי שגרת הבוקר שלך, זה הזמן לנוח קצת. עכשיו כשאתה ער, עדיף להישאר ככה. אל תתחיל לעבוד עד שתסיים את שגרת הבוקר שלך. פַּעַם
  4. הצב יעדים ליום והשג אותם. הצעד הראשון להשגת יעדים הוא הצבתם. כאשר כותבים יעדים, זה הופך אותם לניתנים יותר להשגה. הם יכולים להיות פשוטים כמו השלמת משימה עד לזמן מסוים או מורכבים כמו השקת מוצר חדש.
  5. הקפד לקחת הפסקות והקשב לגוף שלך. אם אתה מרגיש עייף או שהגב שלך מתחיל לכאוב, אל תדחף אותו. במקום זאת, עצור ועשה משהו אחר עד שתרגיש טוב יותר. חשוב להקשיב לגוף שלך. הגוף שלנו יגיד לנו מתי אנחנו צריכים לנוח, וחשוב להקשיב. כאשר אתה מרגיש עייף או שהגב שלך מתחיל לכאוב, קח הפסקה ועשה משהו אחר עד שתרגיש טוב יותר במקום ללחוץ עליו.
  6. אם יש לך בוקר מוקדם, אל תעבוד ישר. עדיף לקום ולהסתובב כמה דקות לפני שמתחילים לעבוד.
  7. אל תעבוד על בטן ריקה. אכילה מעטה מדי משפיעה על הפרודוקטיביות שלך במובנים רבים. אכילה מועטת תשפיע על מצב הרוח, רמות האנרגיה והתפוקה שלך. עדיף לאכול ארוחות קטנות לאורך היום תוך מתן זמן ליהנות מאוכל אחרת הרעב פשוט יגמור אותך הרבה לפני שתצליח להיכנס לקצב עבודה כלשהו.
  8. אין לעבוד על בטן מלאה. ההיפך מלהרעיב את עצמך מזיק גם לפרודוקטיביות שלך שכן אכילה מרובה תגרום לקיבה שלך לעבוד יתר על המידה, מה שיוביל לעייפות מוגברת ולישנוניות.

 

יתרון: פחות הפרעות של פגישות ודיבורים

קל יותר להגיע למצב עמוק של עבודה ממוקדת כשאתה במשרד הביתי שלך מבלי שעמיתייך לעבודה מגיעים ומתחילים לדבר על עלילות סוף השבוע שלהם בפינת הקפה. הגבלת הפרעות מיותרות מהקולגות והבוס שלך היא יתרון גדול בעבודה מהבית וזו אחת הסיבות לכך שעובדים מרחוק רבים הם לרוב פרודוקטיביים יותר מעובדים במשרד. למרות שתצטרך לעשות שיחות זום עבור פגישות ספציפיות, סביר להניח שתקבל הפסקה מהשתתפות בכמה אחרות, שרבות מהן לא חיוניות עבור התפקיד שלך. 

יתרון: פחות ממשק עם הבוס ולכן פחות שחיקה

אם יש לך בוס שמבקש ממך כל הזמן יותר עבודה ממה שאתה יכול להשלים ביום, ייתכן שאתה חווה שחיקה. בעולם המהיר הזה, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לקחת צעד אחורה ולהעריך כיצד אתה יכול לנהל את הזמן שלך טוב יותר, כך שבאמת תוכל לעבוד קצת פחות. יש הרבה אפליקציות וכלים שונים שיעזרו לך לנהל את הזמן שלך ויאפשרו לך להתמקד במה שחשוב. אחת האפליקציות הפופולריות ביותר לניהול זמן היא Asana. זה לא רק עוזר למשתמשים להתעדכן בפרויקטים, אלא גם מקל על שיתוף פרויקטים עם עמיתים.

חסרון: פחות קשר אישי עם עמיתים לעבודה

אמנם ייתכן שיהיה לך יותר זמן עם המשפחה שלך כאשר תעבוד ממשרד ביתי, אך תקבל פחות זמן עם חברים לעבודה. אם עמיתיך לעבודה משגעים אותך, אז זמן מופחת איתם עשוי להיות יתרון עבורך. אבל אם אתה נהנה מהקשרים החברתיים במשרד, זה עלול להיות חסרון גדול. 

 

לסיכום,

לפני שמחליטים לעבוד מהבית צריכים לחשוב היטב. העבודה מהבית יכולה להיות ברכה או קללה, תלוי באדם. עבור אנשים מסוימים, עבודה מהבית מציעה להם הזדמנות לבלות יותר זמן עם משפחתם, מה שמוביל בתורו לתחושות של אושר והגשמה. מצד שני, אנשים שעובדים מהבית עלולים להפוך לבודדים ומבודדים מכיוון שהם לא מוקפים בעמיתים לעבודה שהם רגילים לראות במהלך יום העבודה. 

רוצים לקרוא עוד?>>super.org.il

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

השקעה בזהב

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב,

קרא עוד »
דילוג לתוכן