מקצוע העתיד שבחזית הלחימה בעבריינות רשת

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, הופך תחום הסייבר למשמעותי מאוד עבור עסקים, ובכלל. העולם מסתמך יותר ויותר על טכנולוגיה ועל האינטרנט, ויש לכך יתרונות רבים, אך מנגד אנשים וחברות נחשפים כל הזמן לאיומים של עבריינות רשת. 

על מנת להילחם בפשעים אלה יש להיעזר באבטחת סייבר, שמגנה על נתונים מפני גניבה ונזק. זה כולל נתונים רגישים מכל הסוגים: מידע אישי מזהה או אינטימי, מידע בריאותי מוגן, קניין רוחני ועוד. אבטחת סייבר היא מעטפת שלמה של הגנה ושחזור מערכות מחשב, רשתות, התקנים ותוכנות מכל סוג, בעקבות מתקפת סייבר.

ללא תוכנית אבטחת סייבר ואבטחת מידע, הארגון שלכם לא יכול להגן על עצמו מפני פריצות של האקרים, מה שהופך אותו למטרה שאי אפשר לעמוד בפניה עבור פושעי סייבר. אם אתם משתמשים בשירותי ענן, כמו מרבית העסקים, לאחסון נתונים רגישים, אתם חשופים ועלולים להיפגע, בשל תצורה לקויה או סתם בגלל פושעים מתוחכמים במיוחד.

בעלי עסקים כבר לא יכולים להסתמך רק על פתרונות אבטחת סייבר עתיקים, כמו תוכנות אנטי-וירוס וחומות אש. המפגעים מתגברים על הגנות אלה בקלות, ומוכרחים להתמודד עם זאת. אתם יכולים לשכור מומחי אבטחה, לשכור חברה חיצונית או פשוט לחנך את העובדים שלכם באשר לסכנות השונות.

מומלץ לפתח תוכנית הכשרה, שתגביר את המודעות של העובדים בכל המחלקות והרמות לנושא. עליהם להכיר איומי סייבר נפוצים כמו פישינג, התקפות כופר ותוכנות זדוניות שנועדו לגנוב נתונים. אבטחת סייבר אינה רלוונטית רק לתעשיות בפיקוח כבד, כמו שירותי בריאות. אפילו עסקים קטנים נמצאים בסיכון לסבול מנזק בלתי הפיך.

החשיבות של אבטחת סייבר

החשיבות של אבטחת סייבר נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, וזוהי מגמה שצפויה להימשל בעתיד הנראה לעין. הסיבה לכך ברורה –  החברה שלנו תלויה בטכנולוגיה יותר מאי פעם, ודליפות נתונים מתרחשות בכל יום ברחבי העולם. 

ההשלכות של מתקפות אלה עלולות להיות, למשל, גניבת זהות. זה יכול לקרות לכל אחד ואחת, כי כמעט כולם מאחסנים מידע רגיש כמו מספרי תעודות זהות, פרטי כרטיס אשראי ופרטי חשבונות בנק בשירותי אחסון בענן, כמו דרופבוקס וגוגל דרייב. תארו לכם שפרטים שלכם מתפרסמים ברשתות החברתיות ואתרים אחרים – זה אסון של ממש.

עבור עסקים הסכנה גדולה פי כמה לעומת אנשים פרטיים. בין אם אתם עצמאיים בעסק של אדם אחד, או שאתם חלק מעסק קטן, בינוני או גדול, אתם סומכים על מערכות מחשוב כל יום. כאשר מחברים את זה עם כשלים באבטחת שירותי ענן ומכשירים, מקבלים אינספור פרצות אבטחה פוטנציאליות שעד ממש לא מזמן לא היו אפשריות. גם ממשלות ברחבי העולם מודעות לסכנות, ומפנות יותר תשומת לב לפשעי סייבר.

איך פשעי סייבר משפיעים על עסקים?

  • נזק כלכלי – עסקים עלולים להיפגע כלכלית בעקבות גניבה של קניין רוחני או מידע תאגידי, הפרעה במסחר ותיקון מערכות פגומות לאחר מתקפה.
  • פגיעה במוניטין – מתקפת סייבר עלולה לגרום לאובדן אמון הלקוחות, ולאובדן לקוחות קיימים ועתידיים, ובכך לגרור הפסדים כלכליים אפילו גבוהים יותר.
  • עלויות רגולטוריות – עסקים כפופים לחוקי הפרת מידע, ובמסגרתם הם עלולים לסבול מקנסות או סנקציות אחרות, כתוצאה מפשעי סייבר.

בהתחשב באופי של פשעי סייבר ובקושי לזהות אותם, יכול להיות מסובך לנתח ולגלות את העלויות הישירות והעקיפות של פרצות אבטחה רבות. זה לא אומר שהנזק למוניטין, אפילו בעקבות פרצה יחסית קטנה, אינו גדול. אם אתם מרגישים לא מוגנים מספיק, זה הזמן לשנות את זה, הלקוחות שלכם מצפים לאמצעי אבטחת סייבר מתוחכמים יותר ככל שהזמן עובר.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

השקעה בזהב

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב,

קרא עוד »
דילוג לתוכן