מחפשים מעצבת פנים במרכז? הנה מה שאתם צריכים לדעת

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

בין אם החלטת לשנות ייעוד לאחד מחדרי הבית, להכניס קצת יותר צבע ועניין, או אם מדובר בתהליך מקיף לקראת כניסה לבית חדש, עיצוב חלל מסוגנן ופונקציונלי עשוי להיות משימה לא קלה. סביר מאוד להניח שיש לך בראש כבר חזון שמנחה אותך, אבל בין התמונה שיש לנו בראש ובין היישום במציאות – יש פער לא קטן. לעתים קרובות, אלו אנשי המקצוע שילוו אותנו שיסייעו בגישור על הפער הזה. כיום, כשהשוק מוצף בהמון מעצבות פנים, הבחירה בסיוע הנכון יכולה להית מורכבת למדי. אז איך נמצא מעצבת פנים במרכז שתהיה מחויבת לחזון שלנו ותסייע לנו להישאר בתקציב? אלו כמה מהדברים שכדאי לבחון. 

לזכור את הדברים החשובים באמת

ברוב המקרים, הצעד הראשון שרובנו נעשה יהיה לפנות לחברים וקרובים ולשמוע מהם על החוויה שעברו עם המעצבת שלהם. מאוד מהר נגלה שכמעט לכל אחד מהם יש מעצבת מדהימה שפשוט חובה לעבוד איתה. ואכן, יש לא מעט נשות מקצוע שיצרו סביבן עדת מאמינים לא קטנה. סביר מאוד להניח שהן אכן מאוד מקצועיות ומיומנות. עם זאת, חשוב שנזכור עובדה קריטית – תהליך עיצוב הבית הוא תהליך מאוד אינטימי. חוויית המגורים האידיאלים היא מושג שמשתנה באופן דרמטי מאדם לאדם. לכן, חשוב שלא ניתן לטרנדים והמלצות נלהבות להנחות אותנו. הדבר החשוב ביותר לבחון כשאנו בוחרים מעצבת פנים במרכז, הוא שיש לה היכרות מעמיקה עם הסגנון שאנו מחפשים ושהיא מבינה איזו מן חוויה אסתטית אנחנו מחפשים לבית.

לערוך ראיון מקיף

חשוב שנרחיב את החיפוש שלנו עד כמה שניתן. ככל שנדבר עם יותר מעצבות, כך הסיכוי שנצליח למצוא את אשת המקצוע האידיאלית לצרכים שלנו יגדל. כדאי להיפגש פנים מול פנים עמן ולבצע ראיון קצר. במהלך הריאיון, נוכל לשתף בציפיות שלנו ולהבין מה אפשרי ומה לא. כדאי לזכור שמעצבת פנים מקצועית ואמינה, עשויה גם לעזור לנו להבין שהחזון שלנו אינו משרת בהכרח את כל הצרכים שלנו. חשוב שנגיע עם ראש פתוח ונכונות להבין שמהרגע שאנו מבקשים עזרה, היא עשויה להגיע ממקום שלא בהכרח ציפינו לו. זו ההזדמנות לבדוק את טווחי המחירים, להתבונן בתיקי עבודות ולבקש לשוחח עם כמה לקוחות עבר. במהלך השיחה, כדאי לשאול באילו סוגי מבנים יצא למעצבת לבצע פרויקטים עד כה והאם ישנם סגנונות ספציפיים שמהווים עבורה השראה. זוהי הנקודה בה נוכל לזהות פערים או נקודות דמיון בין העולם שלה ובין מה שאנו מחפשים.

לבחור במעצבת פנים במרכז שתנהל איתך תקשורת נוחה ואמינה

כחלק מתיאום הציפיות בינך ובין המעצבת, חשוב לשתף גם בציפיות שלך על אופי התקשורת. חלק מהמעצבות יבצעו איתך פגישות שבועיות פרונטליות, אחרות יסתפקו בשיחת טלפון או דוא"ל. פתרון נוח נוסף שמאפשר ליהנות מכל העולמות הוא לבצע את הפגישות בזום. חשוב לוודא שתכיפות הפגישות ואופיין יעוגנו בחוזה. ככל שהתקשורת תהיה רציפה יותר, כך סביר מאוד להניח שהפרויקט יתנהל ביעילות ובמינימום עיכובים מיותרים. זהו השלב לבחון עד כמה המעצבת זמינה לעדכונים ושאלות בין הפגישות ומהם אפיקי התקשורת שמקובלים עליה למטרות אלו. 

כשההתאמה היא נכונה וההבנות מוסדרות מראש, תהליך עיצוב הבית עשוי להיות הרפתקה מרגשת. כדי להבטיח שאכן כך יהיה, חשוב שנקדיש זמן, מחשבה וכוחות בבחירת אשת המקצוע שלא רק תביא עמה ידע וניסיון, אלא תהיה קשובה לך ותנהל איתך תקשורת ראויה. אלו הנקודות שיאפשרו לך לתכנן חלל מגורים שירגש, יפעים וישרת את כל הצרכים שלך.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

עיצוב הבית

סודות עיצוב הבית: טיפים וטריקים לעיצוב פנים מנצח

עיצוב הבית משפיע רבות על איכות החיים של יושביו. סביבה ביתית מעוצבת היטב, פונקציונלית ואסתטית תורמת לאווירה נעימה, לתחושת הנוחות ואף למצב הרוח. עיצוב פנים מוצלח משלב בין סגנון, טעם אישי ופונקציונליות תוך התאמה לאופי הדיירים וצרכיהם. במאמר זה נסקור את העקרונות והטיפים לעיצוב מוצלח של החללים השונים בבית, תוך שימת דגש על הפרטים והאביזרים הקטנים שיוצרים ביחד חווית מגורים איכותית.

קרא עוד »
דילוג לתוכן