מחפשים דריסת רגל בהייטק? אלו 3 המשרות בהן ניתן להתחיל ללא ניסיון

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

בין אם אתם מתחילים בימים אלה את דרככם בשוק העבודה, או שאתם חושבים על שינוי כיוון בקריירה שלכם, אנחנו מתארים לעצמנו שחלפה בראשכם המחשבה לעבוד בהייטק. זוהי התעשייה הנוצצת ביותר כיום, היא ידועה בתנאים מעולים (ולא רק מבחינת שכר) ומעניקה הרבה מקום לפיתוח אישי. רוצים לדעת איך משיגים דריסת רגל בתעשייה? זה הזמן לגלות את המשרות בהן ניתן לעבוד גם בלי ניסיון.

אם עברתם על מודעות דרושים עבור תפקידים שונים בהייטק, והתאכזבתם לגלות שכולם דורשים ניסיון קודם או תואר אקדמאי, אל תמהרו להחליט שאין לכם סיכוי. באופן כללי, ובפרט במשרות עליהן נדבר במאמר זה, חברות הייטק שמות דגש רב על כישורים רכים ועל התרשמות אישית, ובהחלט עשויות לבחור בכם גם אם אתם לא מנוסים, או שאין לכם תואר אקדמאי.

איך חברות הייטק בנויות?

לפני שאנחנו מדברים על התפקידים עצמם, חשוב שתבינו אילו מחלקות יש בחברות הייטק. כמובן שזה משתנה מחברה לחברה, בהתאם לתחום ולגודל שלהן, אך באופן כללי החלוקה נראית בדרך כלל כך:

  • פיתוח – העובדים שמפתחים את התוכנה, המוצר המרכזי של החברה. במסגרת מחלקה זו כותבים קוד, מעצבים, פותרים בעיות ומטפלים בעדכונים.
  • אופרציה – ניהול פרויקטים ברמה רוחבית. במחלקה זו מתעדפים משימות, מנהלים עבודה מול ספקים, מגייסים עובדים ועוד.
  • שיווק ומכירות – שיווק מוצרי ושירותי החברה בפלטפורמות שונות. המחלקה מנהלת את המכירות, פועלת כדי להגדיל את מאגר הלקוחות, ולפעמים גם את מאגר המשקיעים.
  • תמיכה – טיפול בפניות של לקוחות. עובדי המחלקה מספקים שיאות, מטפלים בתקלות ודואגים לשביעות רצון הלקוחות.

תפקידי QA

משרות QA הן לא רק דרך להתחיל לעבוד בהייטק ללא ניסיון, אלא יכולות לשמש ככרטיס כניסה לעולמות הטכנולוגיה החדשניים ביותר. עובדי QA הם למעשה בודקי תוכנה, שתפקידם לאתר שגיאות בקוד ולטפל בהן, לפני שבעיות בתוכנה תהיינה חשופות ללקוחות. 

ניתן לבצע את הבדיקה באופן ידני או על ידי אוטומציה. בסוג הראשון, העובדים מתנהלים ממש כמו משתמשים בתוכנה, בוחנים אותה ומוודאים שבכל מסך היא מתנהלת בצורה תקינה. גם אם אין לכם ניסיון כלל בכתיבת קוד ובפיתוח, אתם יכולים למלא את התפקיד הזה בהצלחה בחברות רבות. בדיקות אוטומטיות הן קצת יותר מסובכות, והן מצריכות ידע מסוים, אותו ניתן לרכוש בשלל קורסים המוצעים כיום בשוק. עם אוטומציה ניתן לבדוק מספר מסכים במקביל, ולבחון תוכנות במצבים יותר מורכבים.

יש כיום מתכנתים רבים, אשר החלו את דרכם במשרות QA, הוכיחו את עצמם והתקדמו במעלה הסולם. אם אתם חולמים על עבודה בפיתוח, יכול להיות שזה המסלול בשבילכם.

תפקידי שיווק דיגיטלי

אם יש לכם ניסיון בשיווק, פרסום או מכירות, אתם עשויים למצוא עבודה בתחום דומה גם בהייטק. אופי המשרות בתעשייה אמנם שונה לגמרי לעומת משרות שיווק מסורתיות, אבל זה לא אומר שאין לכם כישורים וידע שיהיו תקפים לחברות מסוימות. קחו בחשבון שבהייטק, בדרך כלל משווקים בצורה גלובלית, כמו למשל עם קידום אתרים אורגני או ממומן ומנסים למשוך לקוחות מכל רחבי העולם. 

תפקידי HR

במחלקת HR יש שלל תפקידים, כולל מנהלים ומגייסים. המחלקה מאתרת עובדים, מנהלת את תהליך הגיוס והקליטה שלהם, ומעצבת את כלל כוח האדם של החברה. היא גם מנהלת שינויים ארגוניים, כמו שינוי צוותים, החלפת טיילים והגדרות משרה. עובדים הם המשאב העיקרי של כל חברה, ולכן החשיבות של מחלקה זו גדולה מאוד, בעיקר בעידן התחרותי בו אנו נמצאים. אלה משרות שבמקרים רבים ניתן להתחיל ללא ניסיון.

רוצים ללמוד על הייטק מעבר לים? >> hotven.com

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

קורס בניית אתרים

בעידן העולם הדיגיטלי, היכולת לעצב ולפתח אתרים הפכה לאחת המיומנויות הנחשקות בשוק. בין אם זה לשימוש אישי או מקצועי, ידע בפיתוח אתרים יכול לפתוח דלתות

קרא עוד »

6 יתרונות לשימוש בריאקט [REACT]

ריאקט [REACT], הספרייה המדהימה לבניית אתרים ויישומים אינטראקטיביים, מציעה יתרונות רבים שביססו את מעמדה כבחירה מובילה עבור מפתחים. עם העוצמה האדירה של ריאקט, כולל יכולות

קרא עוד »
דילוג לתוכן