מה היא בדיקת פאפ ואיפה מומלץ לעשות אותה?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

סרטן צוואר הרחם נחשב לאחד מסוגי הסרטן המסוכנים והקטלניים אצל נשים, למעשה סרטן זה הוא הרביעי בשכיחותו בקרב נשים בעולם. למרבה המזל פותחו בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן זה. המחלה מופיעה אצל נשים באמצע חייהן, לרוב מתחת לגיל 50, אך ישנו סיכון למחלה גם בקרב נשים מבוגרות יותר.

בדיקת פאפ וחשיבותה

בדיקת פאפ היא למעשה דגימה של תאים מצוואר הרחם שנועדה לסייע באבחון מוקדם של סרטן. אבחון מוקדם וטיפול מתאים יכולים למנוע סרטן, או להגדיל באופן משמעותי את סיכויי ההחלמה מהמחלה. לנשים בסיכון רגיל מומלץ להיבדק אחת ל- 3 שנים עד גיל 65, אך לעתים מומלץ להיבדק בתדירות גבוהה יותר בהתאם להנחיות רופא נשים. כיום, בדיקות פאפ נערכות יחד עם בדיקה לזיהוי נגיף הפפילומה האנושי, הגורם העיקרי להתפתחות סרטן צוואר הרחם. חשוב כמובן להיבדק אצל רופא מומחה.

מה עושים

דר' נדב משען, מומחה ברפואת נשים ומנהל הכירורגיה הלפרוסקופית בבית החולים איכילוב, מסביר כי מהימנות בדיקת הפאפ עלתה מאוד לאחר שילוב הבדיקה לאבחון נגיף הפפילומה האנושי. משען מציע שירותים רפואיים שונים וביניהם בדיקות פאפ. הבדיקה אורכת כמה דקות ואינה כואבת, אך עלולה לגרום לאי נעימות.

 

כל מה שנשאר לכן הוא לקבוע תור וללכת להיבדק. זכרו – בדיקה יכולה להציל את חייכן!

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מוצרי טיפוח טבעיים

מוצרי טיפוח טבעיים

הביקוש למוצרים נקיים, ירוקים וברי קיימא הולך ותופס תאוצה, וגם תעשיית היופי והבריאות לא נשארת אדישה לכך. עם המודעות ההולכת וגדלה לתופעות הלוואי הפוטנציאליות של

קרא עוד »

אבנים בכיס מרה

על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-10% מהאנשים בעולם סובלים מאבני מרה. בישראל, כ-200,000 אנשים מאובחנים מדי שנה עם אבני מרה. שכיחות אבני מרה גבוהה יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן