מדריך לשימוש באפוקסי

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

אפוקסי הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר בעולם היצירה, והפך להיות מבין החומרים המובילים ביותר בעבודה משותפת עם עץ. מדובר כאן על חומר שמשתלב נהדר עם חומרי העץ השונים, נותן להם אפקט של נחלים הזורמים בין העצים והופך כל שולחן סטנדרטי למרהיב ביופיו, כזה שכל אחד היה שמח להציב בפינת האוכל או המטבח. עם כל היופי של האפוקסי, לא הרבה אנשים יודעים איך בדיוק להשתמש בו. כדי שלא תישארו לבד באפלה, החלטנו לכתוב לכם מדריך לשימוש באפוקסי שתוכלו להשתמש בו עבור כל יצירה חדשה שתיצרו באמצעותו. אז קדימה, בואו נתחיל ונראה איך הכי כדאי לעשות את זה.

בשלב הראשון – מערבבים

האפוקסי הוא לא חומר שעומד בפני עצמו, ובשלב הראשון יש לערבב אותו עם זרז או חומר מקשה. הערבוב צריך להיעשות בסבלנות ולמשך כמה דקות, שלאחריהן יש להניח לחומר להתייצב בעצמו. יש לשים לב להיעלמותן של כל הבועות שנוצרות מהערבוב בין שני החומרים, וכדאי להיצמד להוראות היצרן בנושא כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

היות והערבוב משתנה מאדם לאדם, כדאי לשים לב שבמידה והפעולה מסובכת לכם להיעזר בחבר או מכר שיוכל לסייע לכם. ערבוב לא טוב של האפוקסי גורם להתייצבות לא טובה ובסופו של דבר גם פעולת היצירה עצמה תהיה רופפת ולא יציבה – מה שישאר אתכם עם יצירה פגומה.

מדריך לשימוש באפוקסי

סיימתם לערבב והחומר התייצב? מעולה. זה הזמן לעבור לבגדי עבודה. מדובר כאן על חומר שיהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להסיר, ולכן עבודה עם סרבל או מכנסיים וחולצה ישנים שאין לכם בעיה להרוס היא דרך העבודה המומלצת.

בשלב הבא נקו בצורה מוקפדת ויסודית את השטח המודבק, על מנת שלא יישארו פיסות של לכלוכים או שומנים עליו. בנוסף, כדאי לעבור על השולחן עם חומר מחוספס כמו נייר לטש על מנת ליצור שכבה שמאפשרת עבודה אידיאלית עם האפוקסי. רק ברגע שהמשטח נקי ומוכן לעבודה – אפשר להתחיל לעבוד עם האפוקסי.

מזרק אפוקסי – מקסימום עדינות, מקסימום תוצאה

עם המזרק המלא בחומר האפוקסי יש לעבוד בצורה עדינה ושוויונית. יש לדאוג שמהמזרק תצא כמות שווה של מקשה ושרף, כדי שיהיה אפשר לערבב ביניהם בצורה יעילה. שתי דקות של ערבוב על המשטח הנקי יספיקו כדי שתתקבל תערובת בעלת צבע אחיד. את שאריות הדבק דאגו להסיר בצורה מידית על מנת שלא יפגמו בהמשך התהליך.

כעת, תוכלו למרוח כמות קטנה על המשטחים שביניהם אתם רוצים לחבר. לאחר המריחה וההצמדה בין החומרים תצטרכו להמתין בין 5 דקות לחצי שעה, בהתאם לטמפרטורת החדר – ככל שהמטפרטורה חמה יותר, זמן ההתקשות יהיה קצר יותר.

דבק אפוקסי קונים רק אצל סטס אפוקסי

חברת סטס אפוקסי בחדרה מציעה מגוון של חומרי אפוקסי שישמשו אתכם לכל יצירה, עיצוב או הדבקה שתצטרכו.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן