מאילו חומרים נוצרים הדפסי מדפסת תלת מימד?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

ככל שערך השוק של הדפסת תלת מימד עולה, הרשימה של חומרים שניתן להשתמש בהם גם הולכת וגדלה. משאבים רבים מושקעים כיום בפיתוח חומרים חדשים להדפסה תלת מימדית שיהיו יעילים, משתלמים וידידותיים יותר לסביבה. עד לאחרונה, פלסטיק עדיין נחשב לחומר הגלם הנפוץ ביותר לשימוש במדפסות אלו. מטבע הדברים, מדובר בחיסרון שהרתיע רבים להשתמש במדפסות אלו. החדשות הטובות הן שכיום יותר מתמיד, האפשרויות שלך מגוונות. אלו כמה מהחומרים החדשים שמאפשרים לייצר הדפסי תלת מימד מרשימים, בהתאמה אישית ובמחיר נוח.

חומצה פוליאסטית 

עם המוצקות, הגמישות, המחיר הזול ומגוון הצבעים שהוא מציע, קל להבין את המשיכה לפלסטיק. כדי ליהנות מכל העולמות, זה הזמן להכיר מקרוב פולימר המופק ממקורות צמחיים שיעניק לנו את היתרונות של הפלסטיק ללא הזיהום הנלווה. PLA, או חומצה פוליאסטית, מופקת מקני סוכר ועמילן תירס ומציעה פתרון מתכלה וללא תהליכי הפקה מזהמים. ניתן להשיג את סלילי ה-PLA להדפסה תלת מימדית במגוון רחב של צבעים ורמות גמישות וקושי. מדובר בחומר שצפוי לשלוט בתעשייה בשנים הקרובות. 

פוליקרבונט

פוליקרבונט הוא אידיאלי לשימוש במדפסות תלת מימד המציעות עיצובי חירור. הוא משמש כיום לייצור תבניות ליציקה ורכיבי חיבור למגוון שימושים בתעשייה.

מתכת

לצד הפולימרים למיניהם, החומר השני בפופולריות שלו בתעשיית ההדפסה התלת מימדית הוא מתכת. חומר גלם זה משמש בעיקר במדפסות תעשייתיות יותר ומאפשר כיום להאיץ ולפשט ייצור רכיבים למגוון תחומים. כיום, ניתן למצוא לא מעט מדפסות תלת מימד המשתמשות במתכת אפילו בקרב יצרני התכשיטים. 

מתכת יכולה לייצר מערך חזק יותר וללא ספק מגוון יותר של פריטים יומיומיים. הטכנולוגיה להדפסה תלת מימדית מבוססת מתכת פותחת דלתות גם ליצרני מכונות ומאפשרת לייצר במהירויות ובהיקפים שעד לאחרונה היו בלתי אפשריים. מגוון רחב של מתכות זמין כיום לייצור בהדפסה תלת ממדית וביניהן ניקל, ברונזה, זהב, אלומיניום ואפילו פלדת אל חלד.

עכשיו, כל שנותר לך לעשות הוא רק למצוא את חומר הגלם שישרת אותך על הצד הטוב ביותר ולהתחיל להתנסות בתהליך ייצור ידידותי חכם ומתקדם שיפתח בפניך אפשרויות חדשות.

Electronic three dimensional plastic 3D printer during work in laboratory
Three dimensional printing machine

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן