למה המון ישראלים בוחרים לדלג על אילת ולנסוע לנפוש בסיני והאם לאילת יש סיכוי לשנות את המגמה?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

המוני ישראלים נוהרים מדי שנה לחופשות ונופַשים בחושות וחופים בחצי האי סיני. האי הוא מוקד תיירותי עבור הישראלים בשל הקרבה שלו לארץ, מצד אחד, ומנגד השוני הגדול בין שני המקומות. חו”ל, אבל במרחק של כמה שעות נסיעה. אז מה בעצם הופך את המקום לכל כך מושך? למה לא לנפוש באילת במקום?

המחיר

רוב הישראלים שנוסעים לחצי האי סיני מגיעים לחושות ולחופים. הם ישנים על החוף, בקרוואנים, או בבקתות קטנות, ולאו דווקא בבית מלון יוקרתי. בשל כך, המחיר של חופשה בסיני הוא נמוך משמעותית מזה של חופשה במלון באילת. מאחר שאילת היא עיר תיירותית מפותחת, נופש בה מתבצע בעיקר בתוך כותלי בתי המלון. לכן, עד כמה שנפלאה העיר אילת, היא לא יכולה להתחרות עם המחירים של חופשה בסיני. 

האווירה

האווירה בסיני היא אווירה פשוטה, צנועה ורגועה. החושות והחופים שקטים מאוד, ומלאים באנשים חמים שרק רוצים שקט. האווירה משפחתית ואינטימית, ותושבי המקום מרבים לארח את הנופשים ולסייע להם. האווירה במקום שונה לחלוטין מהאווירה באילת. נופש באילת הוא המוני, רועש ותוסס. בשל כך, ישראלים רבים אשר מחפשים חופשה רגועה מעדיפים לנפוש בסיני ולא באילת.

הקרבה לטבע

כאמור, בניגוד לנופש באילת, נופש בסיני לרוב לא מתבצע בתוך כותלי בתי המלון, אלא בחושות ובחופים, בחיק הטבע. הקרבה לטבע הייחודית למקום היא משהו שאפשר למצוא רק בסיני, ובטח שלא באילת. הנופים במקום הם עוצרי נשימה, האוויר נקי, והתחושה היא כאילו הטבע מחבק אותך בכל צעד. בסיני תוכלו לחוש את הקרבה לטבע יותר מבכל מקום בארץ. 

סיכום

חצי האי סיני הוא מקום נפלא. המחירים הזולים, המתאימים לכל כיס, מאפשרים לנופשים לשהות תקופות ארוכות במקום. האווירה הייחודית הופכת את המקום לרגוע ושלו מאין כמוהו. השלווה הנפשית והכלכלית שהמקום מאפשר לנופשים בו, יחד עם הקרבה לטבע והנופים עוצרי הנשימה הופכים את חצי האי סיני לפלא של ממש. חצי האי סיני שונה לחלוטין מאילת, ועל כן העיר התיירותית לעולם לא תצליח להפוך את המגמה. הסיבה לכך היא שהיא פשוט לא מתחרה עם סיני. מדובר בשני סוגים שונים לגמרי של חופשות, וכל שנותר לכם הוא לבחור את החופשה שמתאימה לכם.

רוצים לקרוא עוד? >> talkback.org.il

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

השקעה בזהב

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב,

קרא עוד »
דילוג לתוכן