יתרונות תהליכי גיוס במיקור חוץ

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

מיקור חוץ (Outsourcing) היא שיטה מקובלת מאוד בשוק העבודה, במסגרתה חלק מפעילויות החברה מתבצעות על ידי עובדי קבלן משנה, בעוד הפעילות העיקרית נותרת באחריות עובדי החברה. מיקור חוץ מאפשר לעסקים להוזיל עלויות, לייעל את התפעול ולהתפנות לתחומים החשובים להם ביותר. 

ניתן להשתמש בעובדים חיצוניים עבור משימות מזדמנות, כגון שכירת רואה חשבון יטפל במיסים פעם בשנה, או עבור משימות שהן חלק קבוע מהפעילות העסקית, כמו התקשרות עם חברת ניקיון. אלה היתרונות הבולטים ביותר של תהליכי גיוס מהסוג הזה:

מתמקדים בפעילות ליבה

בתקופה של צמיחה מהירה, פעילות של חברות מתרחבת לשלל תחומים חדשים. מגמה זו מצריכה חשיבה ותכנון מחודשים לגבי המשאבים האנושיים והפיננסיים של החברות, על מנת למנוע פגיעה בפעילויות הליבה, אשר גרמו להן להצליח מלכתחילה. מיקור חוץ של תחומים מסוימים יכול להשתלב מצוין בתהליך כזה, מכיוון שהוא מאפשר למקד את המשאבים בפעילויות הרווחיות ביותר, מבלי לוותר על איכות, שירות או דברים אחרים

חוסכים עלויות

בשל כל מיני סיבות, העסקה של עובדי קבלנים עולה פחות מהעסקה רגילה. לכן, במקרים מסוימים בהחלט משתלם להוציא החוצה חלק מהעבודה, ולקבל את אותן תוצאות בפחות כסף. למשל, אם העדיפות הכלכלית הגבוהה ביותר של החברה היא רכישת ציוד חדש, או מעבר למשרד גדול יותר, זה מאוד הגיוני לפנות לכך משאבים באמצעות מיקור חוץ.

מקדמים צמיחה

לפעמים חברות רוצות להעניק ללקוחות שלהן תנאים מסוימים, אך מוותרות על כך בשל העלויות הכרוכות בכך, וזה מתבטא בקושי שלהן להתחרות בשוק. אם עלות ההתרחבות גבוהה מדי, או שקיים חשש שתיצור חוסר יעילות במודל העסקי, שימוש בקבלן משנה יכול לשנות לגמרי את התמונה.

לדוגמה, עסק מסוים מעוניין לספק אפשרות של שירות טלפוני מהיר ויעיל, אך העובדים לא מצליחים לעמוד בקצב השיחות. מיקור חוץ לחברת מוקדנים יעלה פחות מהעסקת צוות מיומן נוסף או הכשרת כוח אדם קיים, וגם יגדיל את התועלת ללקוחות העסק.

שומרים על גמישות

מיקור חוץ מאפשר לבצע פעולות בעלות אופי מחזורי, כלומר כאלה שדורשות הגדלת משאבים רק מדי פעם, בצורה יעילה. חברות שוכרות עובדים חיצוניים במקרי הצורך, משחררות אותן כעבור זמן מסוים, וחוזר חלילה, מבלי לטלטל את מצבת העובדים. 

מפתחים יכולות של עובדים קיימים

יש פרויקטים גדולים, אשר דורשים כישורים שאין לעובדים הקיימים. במצבים כאלה, עובדי קבלן לא רק יכולים לעזור בביצוע העבודה, אלא גם לעזור לעובדי החברה לרכוש מערך מיומנויות חדש. נניח שחברה צריכה לשדרג ציוד שנבנה בהתאמה אישית, אבל למהנדסים שלה אין את הידע והכישורים הנדרשים לתכנון הציוד החדש והמשודרג. מיקור חוץ של פרויקט זה והבאת מהנדסים מבחוץ לעבודה, מאפשרת לעובדים ללמוד מהם, בזמן שהעבודה מתבצעת ברמת המיומנות הדרושה. 

איך להפיק את המרב ממיקור חוץ?

עסקים חושבים לעתים קרובות על מיקור חוץ אך ורק במונחים של חיסכון בעלויות, אבל גיוס בצורה כזו עשוי להועיל בדרכים נוספות. ככל שחברות גדלות ומפתחות, אאוטסורסינג יכול לעזור להן לקדם חדשנות, להתמקד במשימות הכי רלבנטיות ולפעול בצורה יעילה. 

כאשר שוקלים האם ומתי להשתמש בעובדים חיצוניים, באופן קבוע או זמני, צריך לחשוב לא רק על הפער בעלויות בינם לבין שימוש בעובדי הקיימים. חשוב לשקול את הערך שיש למומחיות של עובדי הקבלן, וכיצד הם מסוגלים לתרום לפעילות. מיקור חוץ יכול לסייע להרחבת הייצור, לשיווק נרחב יותר ולעיצוב הדרך בה החברה פועלת בטווח הקצר, הבינוני והארוך. הוא מספק הזדמנות לחדש, לצמוח ולהתעלות מעל המתחרים.

רוצים ללמוד על כלכלה מעבר לים ? >> to-saporta.com

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

השקעה בזהב

על פי מומחים בעולם ההשקעות, השקעות זהב עתידות להעלות תשואות עודפות בכמה שנים הקרובות. ואין הסנדלר הולך יחף – אותם מנהלי השקעות משקיעים בעצמם בזהב,

קרא עוד »
דילוג לתוכן