טלית מהודרת לחתן

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

למעשה, כאשר אתם קונים טלית מהודרת בשביל החתן, לא מדובר בקנייה של מה בכך. הסוג של הבד, הצבע של הטלית, הגודל שלה ואפילו הסוג של הפתיליות שלה, אכן חייבים להילקח בחשבון טרם הקנייה. הנה כמה עובדות אשר וודאי יעזרו לכולכם להבין כמה שיותר על טליתות, להשוות בין המחירים של הטליתות ולקנות טלית איכותית באמת, אשר תשמש אתכם או את האהובים עלים לאורך זמן רב. תחילה נתייחס לסוג של הבד, היום מיוצרות רוב הטליתות משלושה חומרים שהם המשי, האקרילן והצמר. המקובלים ואנשים אשר למעשה נוהגים להדר במצווה, מקפידים מאוד מאוד על קניה של טלית צמר, והטלית הכי מבוקשת היא הטלית מצמר הרחלים.

דגשים

כאשר אתם רוצים לקנות טלית מהודרת לחתן חשוב מאוד הצבע של הטלית, למרות שרוב הטליתות הן לבנות, ישנם סיבות שונות לשינויים בצבע של הפסים אשר עליה, והיא קשורה אל המנהגים השונים. לדוגמא עדות אשכנז מתעטפות בדרך כלל בטלית שיש עליה פסים שחורים, בניגוד לעדות המזרח אשר יעדיפו בדרך כלל טלית לבנה עם פסים לבנים, ייתכן שיהיה עיטור כלשהו, אבל בדרך כלל גם העיטור הזה יהיה בצבע הלבן. ואילו התימנים בגלל מתעטפים בטלית בעלת פסים שחורים רחבים מאוד. צבעים אחרים תמצאו לרוב בקרב ילדים בגיל המצווה, החוזרים בתשובה וכאלה אשר יותר פתוחים אל דוגמאות ועיצובים, ומזמינים לפעמים פסים בצבע תכלת, כסף, אפור וכחול ועוד. האם זה באמת משנה אצל מי קונים את הטלית? ברור שכן! כמו שלא תקנו ספר תורה מהודר אצל כל אחד חלילה, גם קניית הטלית חייבת להיות מיוצרת אצל יצרן אשר הוא ירא שמיים,  אשר מתמחה שנים בעשייה הזו ויוודא שבאמת כל פרט בטלית אכן יהיה כשר ומהודר, ולא פחות מזה שהוא אמור להחזיק לאורך שנים ארוכות וטובות אצלכם. גם הגודל של הטליתות חשוב, טליתות בשביל חתן בר מצווה מגיעות בגדלים של 110-160 סנטימטרים, ואלה למבוגרים מגיעות בגדלים של כ- 140-185 ס”מ.  פתיליות בשביל הציציות בדרך כלל יגיעו בצבעים של תכלת או לבן וגם כאן כמובן יש 2 סוגים, שהן הפתיליות העבות והפתיליות הדקות. 

Prayer shawl Tallit Jewish religious symbol and Barmitzvah Jewish Prayer
Traditional symbols Jewish festival of Sukkot with tallit

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מתנות למי שאוהבים

יום נישואים הוא אחד מהימים החגיגיים והמרגשים בשנה, היום בו שתי נפשות החליטו להיקשר זו בזו ולהתחבר. היום הזה מציין אהבה, משפחתיות, חיבור ומשיכה ועבור

קרא עוד »
דילוג לתוכן