חיילים משוחררים? מברוק! בחרתם כבר את המקצוע שלכם?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

שחרור מהצבא הוא מאורע מרגש, אשר מסמל את סיומה של תקופה משמעותית מאוד, ובמקביל את היציאה לחיים הבוגרים. זהו זמן מצוין לנוח, להירגע, לבלות עם המשפחה והחברים, לצאת לטייל ולחשוב על הצד הבא שלכם. אתם כבר יודעים במה תרצו לעבוד? יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר עושים בחירה כזו, שיכולה להשפיע על חייכם במשל שנים ארוכות: האם אתם רוצים ללמוד לקבלת תואר או הכשרה מקצועית? מהם הכישורים שלכם? מה אתם חולמים להשיג? 

לצד שיקולים אישיים מהסוג הזה, צריך להתחשב גם בשיקולים פרקטיים. עליכם להתייעץ, לקרוא, לחפש טבלאות שכר אשר יתנו לכם מושג לגבי התנאים במקצועות השונים ועוד. כדי לסייע לכם בבחירה הקשה, נספר לכם קצת על כמה מהמקצועות המבוקשים ביותר כיום.  

מקצועות בתעשיית ההייטק

אין ספק שהתעשייה החמה ביותר בישראל כרגע ההייטק, אשר כוללת שלל תתי תעשיות, כולן פועלות בחדשנות טכנולוגית: ביוטק, פינטק ואחרות. כולם מדברים על תנאי השכר והעבודה המפנקים בהייטק, ולמרות שלא תמיד כל הנוצץ זהב, זוהי בהחלט תקופה טובה להיכנס לתעשייה ולצמוח ביחד איתה. אלה כמה מהתחומים הכי בולטים:

  • אנליזה – אנחנו חיים בעידן בו יש חשיבות עצומה לנתונים. חברות וארגונים בכל התחומים אוספים נתונים רבים, אותם יש לנתח בשלל דרכים על מנת להגיע למסקנות נכונות.
  • DevOps – תחום ששמו מורכב מהמילים Development ו-Operations, ולא במקרה. התחום נוצר כדי לגשר בין מחלקות הפיתוח והייצור, ולעזור לחברות לעבוד בצורה יותר יעילה.
  • אבטחת מידע – תחום בצמיחה משמעותית מאוד, בשל הסכנות הרבות שמרחפות מעל חברות ועסקים בעידן הדיגיטלי. החשש מפריצות ומגניבת נתונים מצריך מהחברות לפעול, ויש מספר תפקידים שניתן למלא בתחום.
  • פיתוח – זוהי כמובן הליבה של תעשיית ההייטק. אתם יכולים ללמוד לפתח בכל מיני שפות, אך אנחנו ממליצים על Java, מכיוון שהיא מבוקשת מאוד כרגע. 
  • QA – תחום הפיתוח בארץ משגשג, ובהתאם לכך גם תחום ה-QA. כמעט כולם צריכים בודקי תוכנה מקצועיים, וזהו תחום שיכול להוות כרטיס כניסה יחסית מהיר להייטק, מכיוון שהוא מצריך קורס לא ארוך במיוחד.

שיווק דיגיטלי

העידן הדיגיטלי מייצר משרות לא רק בהייטק, וקשה לחשוב על מקום בו הוא מורגש יותר מאשר הפרסומות באינטרנט. הן מציפות את כולם באתרים, באפליקציות וברשתות החברתיות, מתאימות את עצמן אישית לגולשים ומנסות תמיד להניע לפעולה. אם יש לכם תשוקה לשיווק, אולי זה הייעוד שאתם מחפשים.

הקמת וקידום אתרים

בשנים האחרונות מבינים בעלי העסקים בארץ, ולא משנה באיזה גודל העסק שלהם, שהם חייבים נוכחות דיגיטלית. משבר הקורונה, שגרם לאנשים לרכוש יותר ויותר אונליין, רק הגביר את הצורך של חברות ועצמאיים להתייצב כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. כל זה אומר שיש ביקוש גדול למקימי ומקדמי אתרים, וזהו תחום מרתק ודינמי שלא אמור להיעלם לשום מקום בקרוב.

מקצועות בתחום הלוגיסטיקה

הצמיחה בתחום הקניות באינטרנט, הניעה גם את תחום הלוגיסטיקה. נדמה שבימים אלה יכולים צריכים מחסנאים, מלקטים, נהגים ושליחים. אתם יכולים למצוא עבודה בתחום גם ללא ניסיון, ואפילו במסגרת עבודה מועדפת.

בריאות, תזונה וכושר

לשמחתנו, קיימת כיום מודעות גבוהה לבריאות הגוף והנפש. אחת המשמעויות של זה היא ריבוי עבודות בתחום, שחלקן ניתן להתחיל אחרי קורס ואחרות מצריכות תארים או תעודות. אם אתם אוהבים כושר גופני, מקפידים לאכול בריא ומאמינים שזהו ממש לא טרנד שיחלוף בקרוב, אולי זה התחום בשבילכם. כמובן שתמיד אפשר גם ממש ללמוד רפואה או סיעוד, ולהתייצב בחוד החנית של עולם הבריאות.

אהבתם את הכתבה? >> the-lofi

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

קורס בניית אתרים

בעידן העולם הדיגיטלי, היכולת לעצב ולפתח אתרים הפכה לאחת המיומנויות הנחשקות בשוק. בין אם זה לשימוש אישי או מקצועי, ידע בפיתוח אתרים יכול לפתוח דלתות

קרא עוד »

6 יתרונות לשימוש בריאקט [REACT]

ריאקט [REACT], הספרייה המדהימה לבניית אתרים ויישומים אינטראקטיביים, מציעה יתרונות רבים שביססו את מעמדה כבחירה מובילה עבור מפתחים. עם העוצמה האדירה של ריאקט, כולל יכולות

קרא עוד »
דילוג לתוכן