ההבדלים בין סוגי צמיגים לאופניים

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

איזה סוגי צמיגים לאופניים נפוצים קיימים לאופניים?

צמיגי שטח

צמיגי השטח הם צמיגים עבים יותר וכך הם מוכוונים לתנאי שטח. שטח הפנים של הצמיג רחב יותר, הגומי עבה יותר, וכך הצמיג אוחז בקרקע טוב יותר בתנאי קרקע שאינם נוחים ויציבים. אלה הצמיגים הנפוצים ביותר, שרבים שנוהגים לנסוע בשטחים והרים בארץ בוחרים בהם, אך גם חובבנים שנוסעים לפעמים כביש ולפעמים בדרכי עפר והרים.

צמיגי כביש 

צמיגי הכביש הם הצמיגים הדקים והכהים שכולנו מכירים. הם צרים הרבה יותר מצמיגי השטח, וכוללים חריצים מיוחדים ודקים שמתאימים לתנאי הכביש. הם מתאימים למי שנוהג לנסוע על הכבישים ובכבישים מהירים לדוגמא.

צמיגי טיובלס

צמיגי הטיובלס נפוצים פחות ונדירים בז'אנר החובבני של רכיבה על אופניים, זה הוא בעצם צמיג שאין בו אוויר, וכך יש בו עמידות רבה לתנאי דרך קוצניים וכדומה. ניתן לרכוש צמיגי טיובלס גם עבור רכיבה בשטח וגם עבור רכיבה בכביש. 

איך נדע איזה סוג צמיגים לאופניים לקנות לאופניים שלנו?

בהתאם לצמיגים שציינו ולמטרות השימוש שלהם, נוכל לבחור לעצמנו את הצמיג המתאים ביותר. במידה ואנחנו נוהגים לנסוע במסלולים הררים ברחבי ישראל, נרצה כמובן צמיג שטח, אך במידה והנסיעה שלנו היא בכביש בלבד, נרצה צמיגי כביש שיתאימו. התאמת הצמיגים צריכה להיות בהקשר למטרה שלנו, ולשימוש התכוף שבאמת נעשה עם הצמיגים

רוכב אופניים מקצועי

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן