הדרך הקלה להעסיק תינוקות (ולא, לא כולל טלוויזיה)

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

טלוויזיה היא הדרך הנוחה והקלה ביותר להעסיק תינוקות, אין על כך וויכוח. העניין הוא, שמחקרים שנערכו בשנים האחרונות, גילו שישנה פגיעה קוגניטיבית ברורה במוחם של פעוטות שנחשפו למסכים עד גיל שנתיים. זו בדיוק הסיבה שבגללה בחרנו לכתוב עבורכם את המדריך שיתמקד בדרך הקלה ביותר להעסיק תינוקות מבלי לפגוע בהם. כלומר, מבלי לחשוף אותם לטלוויזיה ולשאר המסכים. בטח תופתעו לשמוע שיש לא מעט דרכים שיאפשרו לכם להגיע לשקט המיוחל .כלומר,  להגיע לרגע שבו התינוק עסוק בזמן שהוא משחק בצעצועים או עסוק עם משחקי הרכבה לתינוקות. בואו ניגש לעניין, להלן המדריך שלנו שיאפשר לכם להעסיק את התינוק שלכם בקלות:

תניחו את התינוק על משטח פעילות עם צעצועים

משטחי פעילות מותאמים לתינוקות החל מגיל חודשיים ועד גיל 7 חודשים לערך (כלומר, עד הרגע שבו התינוק מתחיל לזחול אל מחוץ לגבולות המשטח, אז צריך להניח גדרות ביטחון לתינוקות ולאפשר לתינוק לזחול על הרצפה). כדי להעסיק את התינוק, אתם יכולים להניח על משטח הפעילות את הפריטים הבאים:

צעצועים לתינוקות

ניתן להניח על המשטח לפחות 3-4 צעצועים לתינוקות. שימו לב, ההמלצה היא לא להניח יותר ממספר זה של צעצועים, מכיוון שהדבר עשוי לבלבל את התינוק

מתקני שעשועים

ישנם כל מיני סוגים של מתקני שעשועים. יש למשל את הג’אמפר שניתן לתלות על משקוף הדלת ולאפשר לתינוק לקפוץ במקום. זהו פתרון שיכול להעסיק את הילד למשך 15 עד 20 דקות ויש להיות לצדו בזמן השימוש במתקן.

אוניברסיטה

אוניברסיטה לתינוק זהו פתרון מוכר וידוע שנמצא ברוב הבתים שיש בהם תינוקות קטנים. אוניברסיטה יכולה להעסיק את הילד למשך 15-20 דקות, כך שיש לכם זמן לשבת על כוס קפה ועוגה בינתיים.

בימי הקיץ החמים תערכו מקלחת גם בשעות הצהריים ותוסיפו משחקים

רצינו לכתוב “רוב התינוקות” אבל לא ערכנו מחקר בנושא, אז נסתפק בלכתוב “יש תינוקות” שאוהבים מאוד מקלחת חמימה ביום קיצי. כדי לאפשר לתינוק ליהנות לא רק מהמים, אלא גם מצעצועים, מומלץ לקנות לו משחקי אמבט.

ברוב המקרים מדובר במשחקים צפים ועמידים למים שניתן לשחק איתם בכל מיני אופנים.

אנחנו ממליצים על המשחקים שיש בהם חורים, כך שניתן לשפוך מהם מים, תינוק יכול להיות מרותק במשך דקות ארוכות מצפייה בזרם המים.

תכינו בעצמכם צעצועים לתינוקות מחומרים ממוחזרים

אתם יכולים להכין בעצמכם צעצועים לתינוקות מחומרים שקיימים בבית. חשוב רק שתשימו לב שאתם בוחרים בחומרים שאינם מזיקים ואינם ניתנים לבליעה. אם אינכם בטוחים מהו משחק מתאים ומה לא, כדאי שתערכו חיפוש ברשת כדי שתוכלו להתרשם מצעצועים שהוכנו על ידי אחרים. שימו לב, אתם יכולים להכין משחקי אמבטיה, משחקים לזמן טיול ועוד, רק תתנו דרור לדמיון שלכם. 

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן