בית ספר לאילוף כלבים

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

יש לכם תקשורת מיוחדת עם הכלב? מתעניינים בכלבנות טיפולית או אילוף כלבים? מדובר בהחלטה חשובה שתלווה אתכם לאורך החיים האישיים עם הכלב ולאורך הקריירה (במידה ותבחרו במסלול הזה). חשוב לבחור היטב ולבצע מחקר מקיף בעניין הלימודים, על מנת שתוכלו לקבל את המיטב. אילו פרמטרים חשוב לבחון לפני בחירת בית ספר לאילוף כלבים?

מוסד לימודים מוכר ובעל מוניטין

אחד מהמסננים שלכם לבחירת בית ספר לאילוף כלבים הוא בדיקת מוניטין, וותק ומוכרות של מוסד הלימודים המעניין אתכם. מומלץ לבדוק את בוגרי המוסד והאם הם השתלבו בפועל כמדריכים של כלבנות טיפולית או כמאלפי כלבים בשוק העבודה. לא מדובר רק בסיסמאות נדושות או בדפי נחיתה יפים – בידקו את המקום בקפידה.

האם במוסד לימודים לאילוף כלבים יש התנסות מעשית?

בטרם הרשמה למוסד לימודי כזה או אחר של אילוף כלבים, חשוב מאוד לבדוק האם למרצי הקורס יש ותק וניסיון מוכח בתחום? זאת, משום שאת הידע שתצברו, תספגו מהסגל שילמד אתכם בשטח.

מומלץ לבחון האם במוסד הלימודים יתקיימו התנסויות מעשיות? האם התקבלו משובים בזמן אמת מצוות הקורס? האם יהיו מטלות ביתיות והאם התקבלו עליהם משובים? קיים מענה גם מעבר לשעות הלימודים? האם יש צורך בסטאז'? האם המוסד מסייע במציאת מקום עבודה ומציאת סטאז'?

תוכנית הלימודים בבית ספר לאילוף כלבים

 מצאתם מספר מקומות שענו על קריטריונים של מוניטין והתנסות? הגיע הזמן לבחון את הסילבוס. מהי תוכנית הלימודים בכל בית ספר לאילוף כלבים מבין אלו שבחרתם? מהם הכלים שתצאו איתם בסוף הלימודים? האם החומר מספיק מקיף בעיניכם, בין אם בחלק התיאורטי של הלימודים ובין אם בחלק המעשי?

לדוגמה, במקומות רבים, החלק התיאורטי של הלימודים מכיל מידע אודות גזעים וגידול גורים, שיטות באילוף ויסודות האילוף, מתן פתרונות על התנהגויות כלבים (כמו למשל חרדות נטישה, אגרסיה, פחדים), מגוון מחלות נפוצות, אילוף כלבים תוקפניים, התנהגויות כלבים בתוך להקה ועוד.

המקצועיות של מאלף הכלבים חשובה מאוד ביכולותיו מבחינת התפתחות וצבירת ידע, מה שהלכה למעשה הופך את המאלף למומחה בתחומו. על מנת להישאר מעודכנים ולשמור על מומחיות בתחום זה, הקפידו להתפתח מקצועית לצד סמינרים ותוכניות פיתוח.

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן