אם קמתם עכשיו מקומה, אז שתכירו: מסי בפ.ס.ג, רונלדו ביונייטד. איך חלון העברות המשוגע נגמר? ריכזנו לכם הכל במקום אחד

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

חלון העברות של הקיץ הנוכחי כנראה יזכר לנצח בהיסטוריה של הכדורגל העולמי. 2 שחקני העל מסי ורונאלדו עברו לקבוצות חדשות, כאשר “הפרעוש” שיחק בברצולנה 17 שנים וכריסטיאנו שיחק 3 שנים ביובנטוס לפני שחזר ליונייטד בה שיחק 6 שנים בין 2003 ל 2009.

בואו נדבר במספרים

פרט לפאן המקצועי, ישנו גם את הפאן הכספי כאשר כל העברות האלו עולות הרבה כסף למועדונים. כמה כסף אתם שואלים? ובכן, פ.ס.ג משלמת למסי ע”פ החוזה נטו של 35 מיליון יורויים לעונה (הברוטו עומד על 63 מיליון), כאשר החוזה לשנתיים (+ אופציית הארכה) ובנוסף, מענק חתימה בסכום של 25 מיליון. לעומת זאת, מנצ’סטר יונייטד משלמת לרונאלדו 15 מיליון יוריים לעונה (+בונוסים= 23 מיליון) עם חוזה לשנתיים. השכר השבועי יעמוד על 480 אלף פאונדים. נתוני פיפ”א מצביעים על כך שבחלון העברות הנוכחי נרכשו שחקנים בסכום כולל של יותר מ 48 וחצי מיליארד דולרים אך בלי שינוי של ממש מסך כל העשור האחרון.

פריז סן ז’רמן

כאמור, מדובר בקבוצה עם בעלות קטארית ועיקר הכסף מגיע מכספי הנפט הרבים שיש לקטאר הנחשבת למדינת נסיכות נפט- לא משתווה לכספים בעולם הכדורגל. הקטארים מעוניינים בליגת האלופות וזאת המטרה שעומדת לנגד עיניהם לכן הם לא מייחסים חשיבות ל”הפסד” של 200 מיליון יוריים בממוצע מההחתמות.

מנצ’סטר יונייטד

קבוצה כחלק מהליגה האנגלית, כאשר הליגה כולה הוציאה כסף על החתמות בסכום כולל של 1.5 מיליאד דולרים שזה יותר מכל ליגה אחרת בכמעט 1 מיליארד. השכר השבועי שמנצ’סטר יונייטד תשלם לרונאלדו הוא הגבוה ביותר שישולם בליגה האנגלית וזאת לא הייתה הכוונה המקורית של הקבוצה. במקור, הייתה התעניינות של מנצ’סטר סיטי בכריסטיאנו רונאלדו ואם בסוף הייתה נסגרת עסקה זה לא היה עובר בגרון של אוהדי יונייטד והם היו מקימים קול צעקה אם היו יודעים שלא היה שום ניסיון התערבות של יונייטד כדי להחזיר את רונאלדו לקבוצה שהרי הוא שיחק שם בעבר.

אהבתם את הכתבה? >> setup.org.il

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מדריך לשימוש באפוקסי

אפוקסי הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר בעולם היצירה, והפך להיות מבין החומרים המובילים ביותר בעבודה משותפת עם עץ. מדובר כאן על חומר שמשתלב נהדר עם

קרא עוד »
דילוג לתוכן