איך ניתן לאזן באופן יעיל חיי משפחה וקריירת עבודה?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

עם תחילת שנת הלימודים, הגיע הזמן לחזור להתמודד עם לו”ז צפוף ועמוס של קריירה וחיי משפחה. איזון העבודה והמשפחה הוא נושא משמעותי כמעט לכל משפחה ומציאת האיזון הנכון יכולה להרגיש קשה במיוחד. עם זאת, ישנן כמה אסטרטגיות שיכולות לסייע למשפחות להתמודד עם הסוגייה. במאמר הבא נפרט שלושה טיפים עיקריים שיכולים לעזור לכם באיזון העדין הזה בין משפחה לקריירה. 

קביעת סדרי עדיפויות

עם כל כך הרבה דרישות בזמננו, קשה להצליח לעשות הכל בשביל כולם. יתכן שאתם מג’נגלים בין מספר תפקידים ויעדים בחייכם. אתם רוצים להצליח בעבודה, ליהנות ממערכת יחסים זוגית בריאה וגם להיות הורים מעורבים. ייתכן שאתם גם שואפים לקדם את השכלתכם, לשמור על בית נקי ומסודר, לתרום לקהילה שלכם, לשמור על כושר ולחסוך לפנסיה מוקדמת. 

כל הדברים האלה לוקחים את הזמן והאנרגיה שלכם ולעתים קרובות גוררים לעימותים. מכיוון שיש רק 24 שעות ביממה, ייתכן שתצטרכו לחשוב על הערכים שלכם ולקבוע סדרי עדיפויות על סמך ערכים אלה. 

לתכנן ולעשות דברים מראש

ימי העבודה הם לרוב העמוסים ביותר, לכן על ידי התכוננות לקראת הגעתו של יום ראשון, תוכלו להקל על הלחץ של השבוע הקרוב. תנהלו לוח שנה משפחתי על המקרר. ביום שבת, תסתכלו על מה אמור לקרות במהלך השבוע ותכננו איך תנהלו אותו בצורה הטובה ביותר. לדוגמה, אם אתם יכולים להכין כבר בסוף השבוע ארוחות למהלך השבוע ולהקפיא אותן זה יכול לקצר לכם זמנים במשך השבוע. 

נהלו משא ומתן על הפחתת שעות העבודה

גמישות בחיי העבודה שלכם יכולה להביא לשחרור מתח אדיר בתחום משק הבית. אם זה אפשרי מבחינה כלכלית, שקלו את האפשרות של עבודה במשרה חלקית. זה אולי אומר פחות חופש כלכלי, אבל זה עשוי להביא תגמולים יומיים ואיכות חיים גבוהה יותר. שוב, עליכם לשקול את הערכים שלכם ולקבוע את סדרי העדיפויות שלכם. במידת האפשר, נהלו משא ומתן עם המעסיק שלכם עבור שעות גמישות או חלוקת עבודה שתתרום יותר לחיי המשפחה שלכם.

רוצים להמשיך לקרוא? >> sandruki.co.il

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן