איך להתלבש לראיון עבודה – הסבר מקיף למה צריך ללבוש בהתאם לסוג ראיון העבודה שאתה ניגש אליו

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

אומרים כי אין שני לרושם ראשוני, ובכן אמירה זו נכונה, כאשר אנו פוגשים אדם לראשונה עוד לפני שהכרנו את אישיותו, אנו נאמוד את טיבו על פי המראה שלו. ראיונות עבודה מניחים על הכף לחץ רב ליצור רושם ראשוני טוב, וישנה השפעה רבה על האופן בו אנו מתלבשים. בכדי להגדיל את סיכוי ההצלחה שלו להתקבל למשרה הנחשקת ישנם כמה דברים שאנו צריכים לדעת. במאמר זה נבין מה עלינו ללבוש לקראת ראיון עבודה מוצלח?

איך להתלבש לראיון עבודה – מהו קוד הלבוש?

לכל מקום או אירוע מסוים ישנו קוד, דמיינו עצמכם בבית משפט עומדים מול עו”ד ושופטים עם חליפות ואתם לבושים בג’ינס וכפכפים. נכון, בגדים לאו דווקא מעידים על אופיו האמיתי של האדם או מעידים על יכולתו כעובד. אך בכדי להעלות את הסיכויים שלכם להתקבל למקום עבודה מסוים עליכם לעשות מחקר ולבדוק מהו קוד הלבוש התואם את אותו מקום ולאותה משרה?. כאשר אתם מתאימים את החולצה והמכנסיים ומגיעים לבושים בצורה התואמת את מקום העבודה קל יותר לבחון את התאמתכם לתפקיד. 

איך להתלבש לראיון עבודה – עד כמה קוד הלבוש משפיע?

מסתבר שהמון. נעשה מחקר במכללת פרינסטון ובו הראו למעסיקים מספר מועמדים אשר היו לבושים בבגדי גברים ובגדי נשים שונים. נמצא כי המועמדים שהיו לבושים בבגדים יקרים יותר, אף אם היו פשוטים, השאירו רושם גדול יותר אצל המעסיקים. אין זה אומר שעליכם לבזבז את כל תקציבכם בקניית בגדים יקרים על מנת להשאיר רושם אך נסו לרכוש גם אם רק פריט אחד, שייתן רושם יוקרתי ויעזור להקפיץ את המראה שלכם. ככל שתקפידו על מראה מסודר ומדויק יותר, יגדל הסיכוי שלכם להשאיר רושם.

איך להתלבש לראיון עבודה – איך להתאים את האישיות שלנו אל קוד הלבוש?

אומנם עליכם להתלבש באופן בו תציגו את עצמכם באופן הטוב ביותר, אך אין זה אומר שעליכם להשתיק את אישיותכם. נסו להכניס פן אישי במראה שלכם, זה יכול לבוא לידי ביטוי דרך אקססוריז שאתם אוהבים , ארנקים, תיקים, שנותנים איזו זריקת צבע מעניינת או טקסטורה מיוחדת לחולצה, וזה יכול להגיע אפילו דרך שרוכי הנעליים. חשוב שתעשו זאת באופן כזה שלא יעמיס על המראה ורק ייתן רמז לאישיותכם, התאימו את האקססוריז הנכונים בחוכמה.

איך להתלבש לראיון עבודה – מהן הטעויות הנפוצות בלבוש לראיון עבודה?

חשוב לשמור על מראה סולידי עם צבעים בהירים ורגועים בכדי שהמסר שלכם יעבור באופן ברור ויתן את הרושם שאתם משתלבים בסביבה. צבעים זוהרים וזרחניים יכולים ליצור הסחת דעת ולתת את הרושם שאתם אנשים המוניים ובולטים ולא תמיד זה יהיה לטובתכם. לגברים שבינינו הקפידו על סידור זקן ותספורת נעימה שתראו בה מטופחים, זקן עבותות לא מסודר יכול לעיתים ליצור את הרושם הלא נכון. נשים, הקפידו על לבוש קלסי ואלגנטי והימנעו מלבוש חשוף וצמוד מדי, העיקר שתרגישו נוח.

איך להתלבש לראיון עבודה

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

דילוג לתוכן