איך אפשר לשמור על דיאטה וגם לשמור על שפיות?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

אורח החיים שלנו כיום לא גורם לנו לזוז הרבה ואת רוב השעות אנחנו מבלים בישיבה ב: רכב, משרד, בית, מחשב ובטלוויזיה ובנוסף, אנחנו מוקפים במאכלים משמינים, טעימים ומפתים. רובנו נמצאים בדיאטה מתישהו במהלך חיינו ובהתחלה זה די כיף וקל ורואים תוצאות מיידיות, אך הבעיה היא לשמור על הדיאטה ועל המשקל לאורך זמן וכאן נכנס הפן הנפשי של העניין.

כאמור, כדי לשמור על הדיאטה למשך הרבה זמן צריך חוסן מנטלי שניתן להשיג במספר פעולות ודרכים שמשתנים בין אחד לאחד:

שבירת שגרה

נכון שעושים דיאטה צריך להקפיד על המזון שנכנס לנו לפה אך לעיתים, בתדירות נמוכה של אפילו אחת לחודש ניתן לשבור את השגרה ולאכול משהו שאנו חושקים אליו כבר הרבה זמן. אם לא נגשים את הפנטזיה יש סכנה של שבירת הדיאטה לצמיתות אז עדיף לשבור אותה אחת לתקופה. אתם יכולים לתכנן מראש מה תאכלו ומתי או אם יש לכם בלו”ז חופשה או אירוע משפחתי אז תתכוננו בהתאם. אפשר לשבור אם כל מאכל שתחפצו.

דיאטה קבוצתית

קיימות קבוצות תמיכה כמעט בכל נושא וכן, גם בדיאטות. אנחנו מרגישים יותר בנוח שאנו חלק מקבוצה וזה מגביר לנו את המוטיבציה ואת הרצון להתמיד בדיאטה כאשר אנחנו בחברת אנשים שעוברים בדיוק מה שאנחנו עוברים ומתקשים באותה מידה לעמוד מול כל הפיתויים. הצטרפות לקבוצה תחזק אתכם ולא תחושו כישלון.

אל תעשו דיאטה מוגזמת

לפעמים נראה לנו שהדבר החשוב ביותר זה לרדת במשקל כמה שיותר מהר ולא משנה באיזה אופן ומה הסיבה לירידה. אם תבחרו לעשות דיאטת צום מוגזמת אתם תכניסו את הגוף שלכם לעקה ומהר מאד תישברו. בחרו בדיאטה מאוזת שניתן לשמור עליה לאורך זמן, כך שגם אם הירידה במשקל איטית, היא עקבית.

תעשו ספורט

הספורט טוב לנפש בכל מצב והוא מסייע לירידה במשקל ובעזרת פעילות גופנית תוכלו לעלות את מסת השריר כך שגם אם לא תהיה ירידה גדולה במשקל עדיין תקבלו גוף חטוב ובריא. אם תקפידו על פעילות גופנית תוכלו להרשות לעצמכם לשחחר יותר מבחינת אוכל וכך תגיעו לאיזון.

אהבתם את הכתבה? >> paco.org.il

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

מוצרי טיפוח טבעיים

מוצרי טיפוח טבעיים

הביקוש למוצרים נקיים, ירוקים וברי קיימא הולך ותופס תאוצה, וגם תעשיית היופי והבריאות לא נשארת אדישה לכך. עם המודעות ההולכת וגדלה לתופעות הלוואי הפוטנציאליות של

קרא עוד »

אבנים בכיס מרה

על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-10% מהאנשים בעולם סובלים מאבני מרה. בישראל, כ-200,000 אנשים מאובחנים מדי שנה עם אבני מרה. שכיחות אבני מרה גבוהה יותר

קרא עוד »
דילוג לתוכן