איזה תאורה מומלצת לבית?

לורה מולדובר

לורה מלדובר

עורכת תוכן ראשית, באז.

תוכן עניינים

ישנם 4 סוגים עיקריים של תאורה לבית. אם גם אתם מתלבטים בין סוגי התאורות השונות, הצרכים שלכם, ההתאמה לעיצוב והעלויות הגעתם למקום הנכון. 

בואו נתחיל!

תאורה היא אביזר לכל דבר:

למה אנחנו מתכוונים? תאורה היא לא רק בשביל להאיר, היא יכולה לשדרג את החלל ולהשלים ולהרים את העיצוב של החלל בו היא נמצאת ופועלת.
יש לעשות תוכנית תאורה מפורטת כחלק מתכנון החלל, ולתכנן אותה בשימת לב. לא רק כי היא חלק חשוב בעיצוב, היא גם חלק חשוב בפונקציונליות של הבית. 

איך אפשר לבחור תאורה מתאימה לחלל?

כדי לדעת כיצד לבחור את התאורה לחלל הרלוונטי צריך קודם להכיר את סוגי התאורה שקיימים כיום בשוק. את תוכנית התאורה יש לבצע בתחילת הבנייה או השיפוץ, מפני שהיא יוצרת המון בלגן ולכלוך כתוצאה מסיתות בתקרות ובקירות.
אם קרתה תקלה או שהשלב הזה לא קיבל מספיק דגש בזמן המתאים עדיין אפשר לשפר את התאורה באמצעות מנורות לד.
(הפירוט על פתרונות תאורה ורעיונות נוספים בהמשך).

3 סוגי תאורה עיקריים:

תאורה ישירה – ממש כמו שהיא נשמעת, תאורה המאירה ישירות על אובייקט ספציפי או על מקום מסוים. במקרה כזה עדיף לבחור באור לבן. עוצמת האור שהוא מייצר היא מרוכזת וגבוהה. נברשות הן דוגמא מעולה להשגת תאורה מהסוג הזה.
במטבח: ניתן להשתמש מעל לשולחן האוכל.
בחדרים: בגופי קיר המשמשים לקריאה.
במשרד: על שולחן העבודה.
בחדר הרחצה: מסביב למראה או לידה. 

תאורה עקיפה –  משמשת ליצירה של אווירה אינטימית ורגועה. הסוג הזה לרוב נמצא בתקרה. שכיח בעיקר במלונות שאמורים ליצור אווירה מרשימה ונינוחה. אפשר להשתמש בתאורה עקיפה באמצעות גופי תאורה בגבס או ספוטים מתכווננים. 

תאורה מפוזרת –  זוהי התאורה הפופולארית ביותר בה משתמשים ברוב הבתים בישראל. זהו האור המותקן במרכז התקרה. הוא מאיר את החדר בצורה אחידה מבלי ליצור ניגודים וצללים בחלל. צריך להשתמש בתאורה זו בכל חללי הבית בצורה של גופי תאורה תלויים או צמודי תקרה. 

תאורה בבית שלנו

תאורה היא אביזר חשוב, לא רק גוף התאורה עצמו אלא גם סוג התאורה, האופן שבו הוא מאיר את החלל או האובייקט. אנחנו נרצה לזכור ולתכנן את התאורה בשלבים מתקדמים של הבנייה או השיפוץ.

בהצלחה!

מה דעתם על התוכן? שתפו אותנו בתגובות >>

שווה לראות גם:

עיצוב הבית

סודות עיצוב הבית: טיפים וטריקים לעיצוב פנים מנצח

עיצוב הבית משפיע רבות על איכות החיים של יושביו. סביבה ביתית מעוצבת היטב, פונקציונלית ואסתטית תורמת לאווירה נעימה, לתחושת הנוחות ואף למצב הרוח. עיצוב פנים מוצלח משלב בין סגנון, טעם אישי ופונקציונליות תוך התאמה לאופי הדיירים וצרכיהם. במאמר זה נסקור את העקרונות והטיפים לעיצוב מוצלח של החללים השונים בבית, תוך שימת דגש על הפרטים והאביזרים הקטנים שיוצרים ביחד חווית מגורים איכותית.

קרא עוד »
דילוג לתוכן